• Burnham Rutledge posted an update 10 months ago

    لیزر درمانی دیسک گردن این مقاله، موضوع عمل لیزری دیسک کمر در همدان را مورد بررسی قرار می دهیم. ممکن است یک جلسه درمانی تنها 5 دقیقه طول بکشد، اما در مواردی نیز ممکن است بین 15 تا 20 دقیقه طول بکشد. معمولا لیزردرمانی در جلسات متعدد اما کوتاه‌مدت یا با استفاده از انرژی پایین لیزر انجام می‌شود. به طور معمول از انرژی نور مادون قرمز استفاده می شود که ممکن است بیمار به همین دلیل در طول جلسات لیزر، احساس گرما داشته باشد. غالبا پس از 3 یا 4 جلسه درمانی، تاثیرات بهبودی در بیمار مشاهده می شود. بعلت اینکه در کتاب تعرفه خدمات درمانی ، درمان دیسک با لیزر فقط در مورد دیسک های کمری ذکر شده است ، بیمه ها از قبول پرداخت هزینه این عمل خودداری کرده و بیماران‌ مجبورند حتی در صورت داشتن بیمه تکمیلی هزینه این عمل را بصورت آزاد پرداخت نمایند.

    • چرا که در این س،ن دیسک ها پر آب هستند و به همین علت احتمال بیرون زدگی در این سنین بیشتر است.
    • عمل جراحی دیسک های گردنی با لیزر پلاسما بطور سرپایی در اتاق عمل و تحت کنترل تصویربرداری با اشعه ایکس و بدون درد و بی هوشی انجام میشود.
    • جلسات لیزر بسته به لیزر و نوع درمانی که فرد دریافت می‌کند، از یک دقیقه تا ده دقیقه طول می‌کشد.
    • با مراجعه به فیزیوتراپیست ها و استفاده از جلسات لیزر تراپی میتوانید دردهای مفاصل و ماهیچه های خود را کاهش داده و یا کاملا بهبود ببخشید.
    • سپس سلول از این فوتون ها برای ساختن ATP بیشتر که تامین کننده انرژی بدن است، استفاده می کند.

    چرخه کربس متابولیسم، در غشای داخلی این ساختار رخ داده و انرژی موجود در پیوندهای شیمیایی مولکول های ATP را آزاد می کند. خیابان سید جمال الدین اسد آبادی، سه راه پلنگ صورتی، کوچه پویش ۶ (شهید توسلی)، ساختمان پزشکان آرام، طبقه ۲. بیمارستان ایرانشهر تهران جزو فعال ترین بیمارستان ها در سطح کشور در این زمینه می باشد. یادمان نرود که ارزش سلامتی بسیار مهم است و به همین سبب انسان باید بکوشد تا نعمت سلامتی خود را به بهترین نحو ممکن حفظ کند. هر چند در شهر همدان مراکز مختلفی برای عمل دیسک وجود دارند اما توصیه می شود که برای گرفتن نتیجه ای مناسب و رضایتی دائمی، از متخصصین کشوری در این موضوع استفاده کنید.

    درمان و جراحی دیسک گردن با لیزر

    تشخیص بهترین متد درمانی بر عهده یک جراح ستون فقرات خوب در تهران است. ما در فیلد طب فیزیکی و توانبخشی و همچنین فیزیوتراپی از انواع مختلف لیزرهای کم توان و پرتوان استفتده می کنیم . در موارد سطحی مانند مشکلات انگشت دست ممکن است لیزر ذرمانی کم توان هم موثر باشد ولی در بیماری هایی مانند دیسک کمر و دیسک گردن که عمق مشکل بالاست فقط لیزرهای با توان بالا می توانند در آن نفوذ کنند .

    زمانی که بیمار، از درد یا علائم ناراحت کننده رنج می برد، زمان بسیار اهمیت پیدا می کند زیرا بیمار به دنبال این است که فورا از درد رهایی یابد. این امر باعث ایجاد اثرات ضد التهابی و نیز سرکوب سیستم ایمنی می شود. تیم وب کلینیک گروهی متشکل از نویسندگان ، طراحان گرافیک ، کارگردانان ، تدوینگران حرفه ای فیلم ، کارشناسان حوزه رسانه و ارتباط جمعی و طراحان سایت می باشد که در راستای تولید محتوا و اطلاع رسانی مسائل پزشکی فعالیت میکنند. لیزر چیست؟لیزر نوری تقویت شده است که به سبب تقویت شدنش موجب برش اجسام می شود.

    گاهی اوقات، استفاده از عضلات پشت به جای عضلات ساق و ران برای بلند کردن اجسام سنگین می‌تواند منجر به فتق دیسک شود، همانطور که ممکن است در حین بلند کردن، چرخش و پیچ خوردگی ایجاد کند. به ندرت، یک رویداد آسیب زا مانند زمین خوردن یا ضربه به پشت علت فتق دیسک است. بیشتر فتق دیسک ها در قسمت پایین کمر اتفاق می افتد، اما ممکن است در گردن نیز رخ دهد.

    باید چه سؤالاتی از پزشک خود بپرسید؟

    پدید آمدن فتق دیسک طی دو مرحله باعث بروز رادیکولوپاتی در ناحیه گردن می گردد. در اولین مکانیسم به دلیل فشار های نقطه ای در ناحیه می باشد و در مرحله دوم که اغلب رایج تر است، به دلیل تحریک با مواد شیمیایی و موضعی عصبی می باشد. البته لازم به ذکر است که این علائم به محل آسیب، مقدار آسیب وارد شده، التهاب و فشار های حاصل به اعصاب و رگ ها بستگی دارد. دیسک گردن یکی از معضلاتی است که افراد با آن دست و پنجه نرم می کنند و بروز آن به صورت ناگهانی و کند و تدریجی خواهد بود. در واقع در دیسک گردن تدریجی از طریق میکروتراما به صورت تکراری پدید می آید.

    از کابردهای لیزر درمانی میتوان به نفوذ عمیق به سطح بدن اشاره کرد که میتواند منجر به درمان بیماری ها شود. این عمل بدون هیچ گونه عوارضی انجام می شود و تنها بهبود بافت های مد نظر را به همراه خواهد داشت. لیزر درماني به مدت چند دقیقه به طول می انجامد قابل ذکر است که طول مدت درمان به وسعت محل آسیب دیده و درجه لیزر انتخاب شده بستگی دارد. طی انجام لیزر درمانی از میان لایه های پوست پرتوهای نوری عبور خواهند کرد، پرتوها می توانند در عمق دو تا پنج سانتی متری پوست نفوذ نمایند. انرژی لیزر جذب سلول های قسمت آسیب دیده خواهد شد و باعث بازسازی و ترمیم سلول ها ، کاهش التهاب و درمان درد محل مورد نظر خواهد شد. در صورت لزوم جراحی، می‌توان از جراحی لیزر گردن برای بیشتر موارد شایع ستون فقرات استفاده کرد.

    علل به وجود آمدن فتق دیسک

    از جمله موارد واجد شرایط می‌توان به دیسک گردن، دیسک برآمده گردن، خار استخوان گردن و تنگی کانال نخاعی در گردن اشاره کرد. شرایطی که چندین مهره را تحت تأثیر قرار می‌دهد، موارد ترازبندی مانند کیفوز و اسکولیوز و بیماری‌های جدی مانند تومورهای ستون فقرات هنوز هم ممکن است به جراحی سنتی ستون فقرات نیاز داشته باشند. در بیرون‌زدگی دیسک گردن، اگر دیسک فشار زیادی روی عصب‌های ستون فقرات و یا نخاع داشته باشد، عمل جراحی با استفاده از لیزر ممکن است بهبود قابل توجهی در حالت شما ایجاد کند. در این روش جراحی، با استفاده از یک لیزر، بخش بیرون‌زده شده از دیسک برش داده می‌شود و فشار بر روی عصب‌ها کاهش پیدا می‌کند. به هر حال، بهبودی کامل بعد از جراحی دیسک گردن با لیزر، ممکن است زمان بیشتری طول بکشد و در برخی موارد نیاز به ترکیبی از درمان‌های مختلف داشته باشد. برای داشتن بهبودی مطلوب، مهم است که بیمار بعد از جراحی به همه راهکارها و تمرینات مربوط به توصیه‌های پزشکی و فیزیوتراپی پایبند باشد.

    دستگاه Hiro 3.0 یکی از کامل‌ترین دستگاه‌های هیلتراپیا است که فرآیند ترمیم و بازسازی را سرعت می‌بخشد. بنابراین ممکن است بر اثر فشار زیاد، لایه ضخیم و بیرونی دیسک پاره شود و در نتیجه ماده‌ی نرم درونی آن بیرون می‌زند. با ابزارهایی همانند لیزر، متخصصان قادرند با سرعتی باور نکردنی به این نتایج دست یابند.

    اما به هر حال، نتایج و بهبودی پس از جراحی ممکن است برای هر فرد متفاوت باشد و بستگی به عوامل متعددی دارد که شامل مدت زمان دوره بستری، میزان درد و علائم پیشین، سن، شیوع بیماری و شیوع عوارض جانبی می‌باشد. جراحی دیسک گردن با لیزر یک روش جراحی آندوسکوپی جدید درمان بیماریهای دیسک گردن می باشد. متخصص کایروپراکتیک ، استئوپات یا ماساژ درمانگر درد بعضی از افراد مبتلا به کمردرد و گردن درد مزمن و ناشی از DDD را به صورت دستی تسکین می دهد. ممکن است دستکاری ستون فقرات و بافت اطراف آن به کاهش فشار از روی اعصاب کمک کند. روش های غیر جراحی درمان دیسک کمر با لیزر و ورزش رایج شده که در اصفهان نیز در برخی کلینیک های مجهز انجام میشود و از بهترین و بی عارضه ترین روشهای درمانی میباشد . آزاد سازی فشار دیسک با لیزر یا لیزر درمانی یکی از روش های به اصطلاح “حداقل تهاجمی” برای فتق دیسک کمر است.

    مهره های بالایی تامین کننده حرکات سر و گردن هستند و مهره های پایینی وظیفه نگه داری و حفظ سنگینی و وزن سر را بر عهده دارند . بین هر دو مهره ماده‌ای اسفنجی به‌ نام دیسک بین مهره‌ای قرار گرفته است و هر مهره دو مفصل به سمت عقب دارد که به مهره‌های زیرین متصل می گردند . در صورتی که بخش های حمایت کننده دچار اختلال شوند عضلات مجاور دچار سفتی شده و و احساس درد در فرد پدید می آید . و لیزر پرتوان با مد کانتینیوس در عضلات اطراف شانه و گردن و خصوصا کپسول خلفی شانه می تواند بیماران دچار درد و خشکی شانه را از درد نجات دهد . یکی از موثرترین مدالیتی ها در درمان شانه یخ زده و پارگی تاندون های شانه لیزر درمانی می باشد. مدت زمان لازم برای درمان دیسک کمر، بستگی کاملی به مجموعه متعددی از عوامل دارد که شامل تعداد دیسک های تخریب شده، محل، وسعت و میزان ضایعات ناشی از تخریب دیسک می باشند.

    از مزایای دیگر آن سرپایی بودن عمل و معمولاً عدم نیاز به بستری در بیمارستان بیش از چند ساعت می باشد، عوارض جراحی نیز کمتر از عوارض جراحی باز است. لیزر برای درمان بیماری های علامت دار دیسک گردنی از جمله فتق ، اسپوندیلوز ، تنگی و پارگی حلقه دیسک استفاده می شود. لیزر درمانی یک گزینه درمانی غیر تهاجمی، بدون دارو و بدون درد برای افراد مبتلا به فتق دیسک کمر است.

    لیزر درمانی چیست ؟ لیزر درماني ، یک روش درمانی غیر تهاجمی است که با پرتوهای شدید از نور با طول موج های خاص باعث کاهش درد ناشی از آسیب دیدگی ها در نقاطی از بدن می گردد. لیزر LASER مخفف Light Amplification by Stimulated Emission of Radiation ؛ به معنی تقویت نور به روش گسیل القایی تابش می باشد. زمانی که امواج نوری با طول موج های متفاوت و معین به قسمت های خاصی از بدن تابیده می شود باعث ایجاد یک سری تغییرات فیزیولوژیکی در سلول های ناحیه مورد نظر می گردد.

    بدینجهت از وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی و سازمان های بیمه گر تقاضامندم نسبت به حل این مشکل اقدام تا بیماران بتوانند از انجام این عمل بهره مند شده و از عوارض عمل باز نجات یابند. در حین جراحی ستون فقرات با لیزر، پزشک دو برش کوچک در امتداد ستون فقرات ایجاد می‌کند و دوربین و پروب لیزر را وارد می‌کند. این دوربین به دکتر امکان مشاهده ستون فقرات را می‌دهد و از پروب لیزر می‌توان برای رفع مشکل بافت، مانند دیسک‌های فتق شده گردن استفاده کرد. این روش مورد تایید سازمان غذا و داروی امریکا FDA هست و به صورت سرپایی انجام شده و با بیحسی موضعی بوده و یک ساعت پس از اتمام عمل بیمار مرخص می گردد. دیسک ها بالشتک های بین مهره های ستون فقرات هستند که نقش ضربه گیر داشته و موجب چرخش راحت مهره‌ها و نهایتاً انعطاف ستون فقرات می شوند.

    تمرینات تنفسی شکمی نیز که باعث کاهش درد در ناحیه فقرات گردنی می شود نیز در فیزیوتراپی دیسک گردن انجام می شود. طول موج‌ها سلول‌های شما را تحریک می‌کنند و واکنش‌های بیوشیمیایی را برای ترویج بهبودی تحریک می‌کنند.بر خلاف دارو،لیزردرمانی باعث کاهش درد بدون هیچ گونه عوارض جانبی میشود. بیرون‌زدگی دیسک کمر معمولا در نتیجه بالا رفتن سن و فرسایش تدریجی دیسک ایجاد می‌شود. با گذشت زمان میزان هیدراته بودن دیسک کاهش می‌یابد و دیسک رطوبت خود را از دست می‌دهد و قابلیت ارتجاعی آن کاهش پیدا می‌کند و به همین خاطر بسیار مستعد آسیب‌دیدگی است و ممکن است بر اثر فشار کم یا ضربه‌های کوچک نیز دچار پارگی یا بیرون‌زدگی شود. وجود دارد که می‌تواند علائم ناشی از بیرون‌زدگی دیسک را تسکین دهد یا برطرف کند و بدین ترتیب دیگر شما نیازی به انجام جراحی نخواهید داشت. همچنین از لیزر درمانی به‌‌ عنوان یک روش ایمن و با کمترین عوارض یاد می شود، لیزر تراپی یکی از مؤثرترین روش‌ های درمانی است که می‌تواند تا حد زیادی بیماران را به سمت سلامتی و بهبودی کامل برساند.

    اگر دارویی مصرف میکنید حتما پزشک را در جریان داروها و علت مصرف آنها قرار دهید، همچنین سعی کنید با حفظ صداقت شرح کاملی از وضعیت جسمانی خود را برای پزشک بازگو کنید. پزشک متخصص شما، باید در جریان روند سلامتی و همچنین بیماری هایی که تا کنون داشته اید قرار بگیرد. اما در صورتی که بیمار پس از گذشت شش ماه از عمل لیزری دوباره دچار مشکل شد، باید از روش جراحی باز استفاده کند. یکی از اصلی ترین مراکز برای درمان و ترمیم دیسک کم،ر بیمارستان ایرانشهر در تهران می باشد که به جرات می توان گفت که جزو اصلی ترین مراکز درمانی در کشور محسوب می شود.

    درمان بصورت زیر پوستی انجام می شود، بنابراین انتظار می رود که حالت ناخوشی کمتر باشد و دوره نقاحت آن کوتاه تر از عمل جراحی معمولی است. به دلیل طبیعت حداقل تهاجمی و این واقعیت که بازگشت به کار معمولا در عرض چند روز پس از درمان امکان پذیر است، به نظر می رسد که لیزر درمانی جایگزینی جالب برای روش جراحی معمولی است؛ با این حال، هنوز شک ها و انتقادهایی برای لیزر درمانی وجود دارد. لیزرهای تخصصی طب فیزیکی و توانبخشی در کاهش درد، اسپاسم عضلات ستون فقرات و افزایش دامنه حرکتی عضلات و عملکرد بهتر گردن مؤثر می‌باشد. برخی از داروها مانند دگزامتازون ، در کنترل و بهبود درد عصب سیاتیک موثر هستند.

    هیچ استخوانی برای آزادسازی دیسک آسیب نمی‌بیند؛ زیرا این عمل به وسیله لیزر و بدون نیاز به عمل باز و استفاده از ابزارهای جراحی انجام می‌شود. تنها با وارد کردن نام و نام خانوادگى و شماره موبایل و ثبت نام در سامانه تله ویزیت، بلافاصله و حداکثر طى مدت ٢٤ ساعت پاسخ خود را از بهترین پزشکان متخصص دریافت کنید و دیگر نگران سلامت خود نباشید. درد گردن معمولا ابتدا از ناحیه گردن شروع می گردد و سپس در این ناحیه کمتر شده و در نواحی شانه، پشت بازو و ساعد و دست افزایش می یابد.