• Harrington Cochrane posted an update 1 year, 10 months ago

    از جمله علائم اور دوز عبارتند از تهوع، استفراغ، تب، خواب آلودگی، تپش قلب، گیجی، غش و کما. خواب آلودگی، گيجی، خستگی يا ضعف، مشكلات گوارشی از جمله بی اشتهايی، اسهال، خشكی دهان، اختلال در هضم غذا، تهوع، دردشكمی، نفخ، كاهش وزن، سردرد، افزايش تعريق و … از عوارض این قرص‌ها هستند. قرص‌های سیلدنافیل که در مقادیر ۵۰، ۲۵ و ۱۰۰ میلی گرمی بوده و ماکزیمم دوز روزانه ۱۰۰ میلی گرم بوده و بهتر است از مقادیر ۲۵ شروع شود و در صورت عدم پاسخ دهی مناسب مقدار مصرف افزایش یابد.

    فلوکستین 20 ‌ی جدیدی که درEnvironment Internationalمنتشر شده ادعا می‌کند داروی ضدافسردگی و آشنای فلوکستین می‌تواند به صورت بالقوه موجب افزایش مقاومت آنتی‌بیوتیکی شود. به یاد داشته باشید که پزشک شما این دارو را به این منظور تجویز کرده که اعتقاد داشته سود این دارو از ضرر و عوارض جانبی آن برای شما بیشتر می باشد و خیلی از افرادیکه این دارو را مصرف می نمایند با مشکل و عوارض جانبی جدی روبرو نمی شوند. مصرف الکل همراه با فلوکستین، عوارض جانبی این دارو را افزایش می دهد. درصورت مصرف یا قطع مصرف هر داروی دیگر ، مهم است که پزشک خود را در جریان بگذارید زیرا این دارو می تواند با فلوکستین تداخل کرده و اثرات مضر ایجاد کند. اثرات دیگر فلوکستین ، محاصره ضعیف جذب نوراپی نفرین و در دوزهای بالا ، مهار CYP2D6 و 3 A4 است که می تواند اثر سایر داروهای روانگردان را به روشی نامطلوب افزایش دهد.

    همانطور که می دانیم تنگ شدن رگ های خون خود باعث افزایش فشار خون در افراد می شود. به این ترتیب در بسیاری از افراد مبتلا به بیماری دیابت نوع 2 بیماری فشار خون بالا را نیز مشاهده می کنیم. توجه داشته باشید که داروی فلوکستین را باید فقط طبق دستور پزشک متخصص خود مصرف نمایید.

    دارو های بسیار مختلفی برای کاهش قند خون این دسته از افراد وجود داشته که هر کدام از آن ها خاصیت ها و ویژگی های خاص خود را دارند. افرادی که به وجود بیماری دیابت نوع 2 در خود مشکوک هستند می توانند با مراجعه به دکتر سلیمی و انجام آزمایش های لازم، از وجود این بیماری اطمینان حاصل کرده و با انجام دستورات دکتر سلیمی نسبت به بهبود بیماری خود اقدام کنند. نکته ی قابل توجه این است که افزایش قند خون ، باعث افزایش ترشح انسولین شده و به این ترتیب مقدار زیادی انسولین در خون تجمع می یابد. در بیشتر افراد مبتلا به بیماری دیابت نوع 1 باید به صورت روزانه انسولین تزریق کنند اما در برخی از افراد نیز ممکن است با دستور پزشک در طول روز چند بار انسولین را تزریق کنند. دیابت چیست؟همانطور که می دانیم گلوکز، قند خون می باشد که در بیماری دیابت در خون بیمار تجمع یافته و به این ترتیب قند خون بیمار بالا می رود.

    توصیه می گردد در اینگونه شرایط مصرف دارو را قطع نموده و با پزشک خود مشورت نمایید. همچنین در صورتی که دارای مشکلات کبدی، دیابت، کمبود سدیم در خون، کم‌آبی، زخم معده، گلوکوم و تشنج می باشید؛ ضروری است تا با هدف مصرف نمودن فلوکستین با پزشک مشورت نمایید. ضروری است تا پیش از مصرف و نیز در حین مصرف این دارو، پزشکتان را در جریان حساسیت ‌ها و بیماری ‌های زمینه ‌ای خود بگذارید. برای مثال آن دسته افرادی که مبتلا به دیابت می باشند؛ ضروری است تا در حین مصرف این دارو، سطح قند خونشان بررسی شود. پذیرش فرزند اول برایش بسیار سخت بود، تا دو ماه نمی‌توانست دخترش را در آغوش بگیرد، فقط گریه می‌کرد و شب‌وروز خودش را در اتاقی تاریک حبس کرده بود.

    در موارد دیگر، داروهای ضد صرعی مانند فنی توئین و کاربامازپین متابولیسم داروهای ضد افسردگی مانند فلوکستین یا سه حلقه ای ها را مهار می کنند که منجر به مسمومیت ناخواسته با داروهای ضد افسردگی می شود. سطوح خونی اکثر داروهای ضد افسردگی را می توان اندازه گیری کرد و این علاوه بر تعیین سطح پایه، در صورت بروز تشنج، برای ثبت سطح خونی تشنج زای دارو استفاده می شود. اگر سطح سرمی دارو در زمان بروز تشنج بالا بود، ممکن است بتوان داروی ضد افسردگی را پس از کاهش دوز ادامه داد.

    شاید طی ۱۵ روز از ادرار پاک شود، اما از آنجا که از خون نیز آزمایش گرفته می‌شود، خود را در کروماتی گرافی نشان خواهد داد. خیر؛ پاروکستین هیچ تاثیری روی قرص‌های پیشگیری از بارداری از جمله قرص‌های ترکیبی یا قرص‌های اورژانسی ندارد. البته بهتر است دارو را با یک غذای ساده مصرف کرده و از خوردن غذاهای سنگین و پرادویه با پاروکستین پرهیز کنید. شروع با دوز 20 میلی‌گرم در روز که در صورت نیاز هفته‌ای 10 میلی‌گرم در روز به آن اضافه می‌شود.

    داروی فلوکستین یکی از انواع قدرتمند داروهای SSRI بوده که می شود از آن برای درمان زود ارضایی استفاده نمود. احتمالا بهبود حاصل از دارو تا 3 هفته بعد از شروع مصرف خود را نشان ندهد. اگر این قرص تاخیری تا شش هفته تاثیر خود بر زود ارضایی را نشان نداد و یا تاثیرات جانبی آن مشکل ساز شد، باید با دارویی دیگر جایگزین شود. کپسول پاروکستین ۲۰ در سال ۲۰۰۷ پرمصرف‌ترین داروی ضد افسردگی در هلند و با تجویز در نزدیک به ۲۰ میلیون نسخه پنجمین داروی ضدافسردگی پرمصرف در ایالات متحده بود.

    علاوه بر درمان اضطراب و افسردگی فلوکستین موارد تجویز متعددی همچون درمان انزال زودرس مردان و کاهش وزن دارد که البته به مقادیر مصرف آن و تحمل فرد بستگی دارد. گوانفاسین ER در یک ازمایش 62 نفری به همراه گروه کنترل مورد بررسی قرار گرفت و به طور قابل توجهی بیش فعالی را در کودکان مبتلا به اختلال طیف اتیسم کاهش داد. الانزاپین داروی ضد روانپریشی است که برای درمان اختلال اسکیزوفرنی و دوقطبی مورد استفاده است .داده ها و مطالعات بسیار کمی برای درمان تحریک پذیری افراد مبتلا به اختلال طیف اتیسم(اوتیسم)در اثر مصرف اولازاپین وجود دارد.

    این در حالی است که اگر این دارو در شب مصرف شود، ممکن است بی‌خوابی را تشدید کند. لازم به ذکر است از مهم‌ترین داروهایی که با فلوکستین دارای تداخل می باشد؛ قرص آسپیرین است. امکان دارد این دارو خطر خو‌نریزی را در حین مصرف نمودن فلوکستین برای فرد زیاد نماید.