• Kvist Walters posted an update 1 year, 6 months ago

    گابانپتین از طریق دستگاه گوارشی جذب شده بدنبال تجویز چند وعده خوراکی دارو، حداکثر غلظت پلاسمایی آن در عرض 2 ساعت پس از مصرف و سطح پایدار پلاسمایی آن در عرض 2-1 روز حاصل می شود. این دارو به نحو مطلوبی متابولیزه نمی شود و بیشترین مقدار دارو بصورت تغییر نیافته از طریق ادرار و مقداری از آن از طریق مدفوع دفع می شود. این دارو بطور وسیعی در سرتا سر بدن توزیع می شود ولی باند پروتئینی پلاسمایی آن پایین است. _برای سردرد احتمالی ناشی از مصرف این دارو از داروساز خود درمورد داروی ضد درد مناسب سوال بفرمایید.

    غذا به میزان قابل توجهی بر Tmax گاباپنتین تأثیر نمی گذارد. گاباپنتین همچنین ممکن است در برخی بیماران اختلال عملکرد جنسی ایجاد کند که علائم آن می تواند از دست دادن میل جنسی ، ناتوانی در رسیدن به ارگاسم و اختلال نعوظ باشد. گاباپنتین باید به دلیل تجمع و سمیت احتمالی در افرادی که مشکلات کلیوی دارند با دقت استفاده شود.

    کپسول گاباپنتین به تنهایی برای این موضوع کافی نیست. درمان ترک اعتیاد حداقل ۱۲ تا ۱۵ ماه زمان لازم دارد که بهتر است در مراکز MMT انجام شود. به نظرم پیشنهاد کمسیون پزشکی دهید تا در جمع پزشکان تصمیم نهایی در خصوص بیماری و درمان گرفته شود.

    پرسش‌نامه‌های مقیاس درجه‌بندی مانیای یانگ ، افسردگی بک واضطراب هامیلتون هر 2 هفته یک بار تکمیل شده است. عوارض دارویی هر 2 هفته یک بار، سطح سرمی لیتیوم هفتگی و وزن بیماران در ابتدا وانتهای پژوهش بررسی گردید. در تحلیل آماری از آزمون‌های تی و ANOVA استفاده شد.

    عوارض گوارشی تورم دست وپا ، تاری دید ،اختلال حافظه ،لرزش ،در موارد نادر تر تب و مشکلات پوستی نیز گزارش شده است . وقتی در اثر پارگی دیسک روی ریشه عصبی فشار وارد می‌شود .ریشه عصبی مرتب تحریک شده و جریان الکتریسیته از داخل عصب عبور می‌کند . گاباپنتین باعث کم شدن این جریان‌های الکتریکی می‌شود و درد بیمار بهبود میابد . 3- برای اینکه جواب سوال خود را پیدا کنید لازم است که نام یا سوال شما در وب سایت درج شود. و طبق قانون باید به ما اجازه انتشار متن سوال همراه با نام خود را بدهید تا بتوانید جواب سوال خود را پیدا کنید. متابولیسم گاباپنتین متابولیسم کمی دارد یا اصلاً متابولیسم نمی شود.

    بهتر است به مدت ۱۰ روز گابانتین ۱۰۰ مصرف کنید و سپس دارو را قطع کنید. پدر من برای زونا به دکتر عفونی مراجعه کردن، دکتر گابانتین و آسیکلوویر تجویز کرده، الان پدر من دچار توهم شدید و پریشان گویی و حالات غیر طبیعی شده. 3- تست مثبت کاذب پروتئین ادراری (پروتئین اوری) با مصرف این دارو دیده شده است.

    شدید داره الان زده به ران پاهاس خیلی شدید الان گاباپنتین 300 با ویتامین b دکتر داده به نظر شما مشکل چیه و پیش چه دوتری باید بره خیلی درد میکشه.ممنون جوابمو بدید. گاباپنتین یکی از داروهای پرمصرف از گروه داروهای ضد صرع است .این دارو خط اول درمان نوعی صرع به نام صرع جزئی می باشد. مطالعه ما نشان داد که دوزهای 15، 30 و 45 میلی‏گرم بر کیلوگرم گاباپنتین در طی ارگانوژنز نه تنها می­تواند در موش سبب جذب جنین، کاهش وزن و طول سری- دمی رویان (تاثیر رشد داخل رحمی جنین) گردد، بلکه ناهنجاری­هایی از جمله خون‏ریزی و تیروئید فولیکولار را نیز سبب می‏شود. بر اساس بررسی های انجام شده شاید برای اولین بار گزارشی از اثر این دارو در ایجاد خون‏ریزی گزارش شده باشد، لذا بررسی بیشتر اثرات این دارو و یافتن مکانیزم اثر آن لازمه تحقیقات بیشتری است و پیشنهاد می شود این دارو به‏ویژه در خانم­های باردار با احتیاط و دقت بیشتری مصرف شود.

    یک آزمایش نشان داد که استفاده از پرگابالین به تنهایی و استفاده از آن با مسکن درد افیونی ( مواد مخدر) می تواند عملکرد تنفسی را کاهش دهد.آزمایش دیگر نشان داد که گاباپنتین به تنهایی آپنه تنفس هنگام خواب را افزایش می دهد. در دسامبر سال 2019 ، سازمان غذا و داروی ایالات متحده درباره اشکالات تنفسی برای کسانی که همزمان با داروهای ضد افسردگی CNS یا افرادی که دارای مشکلات ریوی هستند از گاباپنتین یا پرگابالین استفاده می کنند هشدار داد. یک بررسی در سال 2009 نشان داد که گاباپنتین ممکن است مصرف مواد مخدر را بعد از جراحی کاهش دهد ، اما به درد مزمن بعد از جراحی کمک نمی کند.

    با توجه به همسویی نتایج حاضر با یافته­های فوق، احتمالا گاباپنتین نیز با مکانیسمی مشابه این مواد تراتوژنیک، بر سازمان­یافتگی بافتی جفت اثر مخرب داشته است و بدین صورت می­تواند باعث تاثیر بر جنین و بروز ناهنجاری شود. اما مکانیسم اثر این دارو در بروز ناهنجاری­ها دقیقا مشخص نیست. برخی معتقدند که داروهای ضد­صرع باعث کاهش فولات جنینی شده کاهش اسید فولیک را به‏عنوان یک عامل اصلی در بروز ناهنجاری در انسان و حیوان منجر می‏شود (20 و 21). Nulman و همکاران معتقدند که در اثر مصرف روزانه mg 5 اسیدفولیک در سه ماهه اول بارداری همراه با داروی ضد­صرع اثرات ناهنجاری­زایی آنها به طرز چشمگیری کاهش می­یابد که اثبات این فرضیه احتیاج به مطالعه دقیق­تری دارد. سلام خسته نباشید.مادرمن ۷۰ سالشه بیماری دیابت داره و انسولین تزریق میکنه برای درد پاش وبی خوابی بهش گاباپنتین ۳۰۰ داده ولی بعد ۴ ماه مصرف شبها بیهوش میشه توحم داره و دچار استرس شده و چیزهای میگه که وجود نداره.ممنون میشم راهنماییم کنید. با سلام و درود خدمت پزشکان مهربان که زحمت میکشند پاسخ مردم رو میدن .

    ترکیبی از گاباپنتین با مورفین ، اکسی کدون ، یا نورتریپتیلین بهتر از مصرف یک دارو به کار می رود. ترکیب گاباپنتین و ونلافاکسین ممکن است بهتر از گاباپنتین باشد. یک دستورالعمل بالینی اروپا در سال 2010 گاباپنتین را به عنوان یک درمان خط اول برای نوروپاتی دیابتی ، نورالژی پس از زونا یا درد های مرکزی توصیه می کند. قرص گاباپنتین ۱۰۰ برای چیست گیجی و خواب آلودگی گاباپنتین با زاناکس تشدید می شود. عوارض گاباپنتین به تدریج کاهش می یابد ولی به نظرم از نظر فشار خون بالا بررسی لازم را انجام دهید. قرص (پیوسته رهش)؛ مصرف غذا موجب افزایش سرعت و میزان جذب دارو می‌گردد.

    با توجه به استقبال بیماران از پرسش و پاسخ جهت اطلاع رسانی و پاسخ دهی مناسب جهت پیدا کردن پاسخ سوال خود لازم است که نام خود را در وب سایت اینجانب جستجو کنید. با پذیرفتن این موارد قادر خواهید بود تا سوال خود را ارسال نمائید. کمتراز 100 میلی گرم تقریباً 7/1 ساعت است ، در حالی که Tmax در دوزهای بالاتر3 تا 4 ساعت است.

    ممکن است برای درمان صرع در افراد بالای 12 سال و برای تشنج های ناقص کودکان 3 تا 12 سال این دارو تجویز شود. همچنین گاباپنتین ممکن است برای درمان سندرم پای بی‌ قرار، برای برطرف کردن بی‌ حسی و سوزن سوزن شدن مرتبط با دیابت، پیشگیری از گُر گرفتگی و آرام کردن درد همراه با زونا (شینگل) مورد استفاده قرار بگیرد. ایا این قرص برای کودکان مبتلا به پیش فعالی و شدت کم بیماری اوتیسم هم تجویز میشه، این کودک صرع نداره و و دکترشون مقدار 3 بار در روز از گاباپنتین 100 استفاده کرده. ما به شدت نگرانیم با توجه به نداشتن بیماری صرع و مقدار زیاد دوز برای کودک 8 ساله، در آینده عوارض شدید تری داشته باشه. پرسش­نامه‌های مانیای یانگ، افسردگی بک و اضطراب هامیلتون در هفته‌های پایه، 2، 4، 6، 8 و پرسش­نامه­ی عوارض دارویی در هفته‌های 2، 4، 6، 8 تکمیل گردید. معیار سنجش کلی بالینی و وزن بیماران قبل از شروع درمان و در پایان پژوهش ثبت گردید.

    حال اینکه من به شدت مشغول مطالعه هستم و خواب آلودگی و خستگی امون من رو بریده و سرگیجه هم دارم.سردرد هام دم غروب معمولا شروع میشه که پس از مصرف این دارو ها تعداد و شدت سردرد ها خیلی کمتر شد اما گزگز زانو،سردی کف پا و .. باعث شد که دکتر توپیرامات رو قطع کنند.به نظر شما مصرف دارو ها رو ادامه بدم؟تا کی باید ادامه پیدا کنه؟برای رفع خواب آلودگیم چکار کنم؟ ممنون میشم پاسخ بدید وجدانا گیج و کلافه شدم نمیدونم چیکار کنم. در رابطه با اثرات تراتوژنیک مصرف این دارو در زمان بارداری اطلاعات زیادی در دست نیست. وزن مولکولی کم این دارو و عدم توانایی اتصال آن با پروتئین‏های پلاسما، احتمال عبور این دارو را از سد خونی- جفتی قوت می­بخشد (13 و 14). تحقیقات نشان می‏دهد مصرف این دارو در زمان بارداری می­تواند باعث ایجاد هیدرونفروز و هیدرواورتر در جنین موش گردد .

    4-پاسخ هایی که داده می شود صرفا جهت بالا بردن اطلاعات پزشکی شما می باشد . برای درمان حتماً لازم است که به پزشک مراجعه کنید و از خود درمانی بپرهیزید. یک بررسی در سال 2017 نشان داد که کاهش درد 50٪ در حدود 15٪ از افراد مبتلا به نورالژی پس از زونا و نوروپاتی دیابتی دیده می شود.

    قطع و ترک ناگهانی دارو ، در مصرف کنندگان طولانی مدت گاباپنتین گاهی اتفاق معمولی است. علائم ترک معمولاً طی 12 ساعت تا 7 روز پس از قطع گاباپنتین ظاهر می شود. برخی ازعلائم ترک اعتیاد که معمولاً گزارش می شوند شامل تحریک ، گیجی ، گمراهی ، ناراحتی معده و تعریق است.

    گاباپنتین ممکن است باعث شود احساس خواب ‌آلودگی و کسالت داشته باشید و قدرت تصمیم‌ گیری تان تحت تأثیر قرار بگیرد. از این رو تا زمانی که با عوارض گاباپنتین بر روی بدن خودتان آشنایی پیدا کنید از رانندگی و کار با دستگاه‌های صنعتی و اپراتوری پرهیز کنید. گاباپنتین ممکن است بر نتایج آزمایش پروتئین ادرار تأثیر بگذارد. در حدود یک نفر از هر 500 نفری که داروهایی مانند گاباپنتین مصرف کرده ‌اند، ممکن است علایم زیر رخ ‌دهد. این علایم ظرف یک هفته پس از شروع درمان ممکن است شروع شود.

    گاباپنتین دارویی است که در اختلالات اضطرابی بزرگسالان شامل اختلال اضطراب منتشر و اختلال پانیک موثراست و در بزرگسالان به‌ عنوان هیپنوتیک هم کاربرد دارد (3،9،10). اگر چه تأثیر ضد مانیای حاد با این دارو به اثبات نرسیده است ولی بعضی بیماران در مواردی که درمان‌های دیگر، موثر نبوده است از مصرف آن نتیجه گرفته‌اند . میلی‌اکی‌والان بر لیتر وگاباپانتین تا 400 میلی‌گرم افزایش یافت.

    سیر بیماری با شروع در این گروه سنی بدتر و با میزان بالای همبودی با اختلالات دیگر همراه است ، بنابراین درمان مناسب، به­موقع، موثر و کم‌خطر برای اختلال دوقطبی کودکان لازم است اما مطالعات کنترل شده­ی دارویی در این زمینه اندک می‌باشند . گاباپنتین در درمان تشنج ،درد های نورو پاتی که به صورت احساس سوزش خواب رفتگی داغ شدن سرد شدن پاها بروز می کند موثر است . اخیرا گاباپنتین در درمان درد های ناشی از پارگی دیسک کمر و گردن نیز مصرف می‌شود . سو مصرف اغلب با سایر اختلالات مصرف مواد ، معمولاً مواد مخدرهمزمان است.