• Powers Baxter posted an update 1 year, 5 months ago

    امیدها، رویاها و زندگی خود را به شریک زندگی تان هدیه دهید و زندگی مشترک را شروع کنید. ازدواج از نظر روانشناسی چیزی بیشتر از تغییر وضعیت زندگی روزمره افراد است. گرفتن نقش همسری خودش باعث تغییر شخصیت فرد هم می شود مخصوصا در سالهای ابتدایی زندگی.بعنوان مثال مردان بعد از ازدواج تمایل بیشتری نسبت به وظیفه شناس بودن و درونگرایی دارند و زنان از نظر عاطفی پایدارتر هستند. برای مشاوره تلفنی خانواده، مشاوره نوجوان، مشاوره جوانان، مشاوره ازدواج، مشاوره زناشویی و زندگی مشترک، مشاوره زنان و خانواده، مشاوره خیانت، مشاوره طلاق، مشاوره مرگ عزیزان و … در نهایت باید بدانید که شرایط ازدواج موفق زمانی فراهم می شود که هر دو طرف در راستای این مهم تلاش کنند و خواسته هایشان از زندگی رشد و تعالی باشد. اگر نکات روانشناسی ازدواج موفق را بررسی کنید متوجه خواهید شد که بسیاری از کارهایی که گفته شده است نکات بسیار واضحی هستند که با رعایت آن ها خیلی از ازدواج های نزدیک به طلاق نیز قابل اصلاح هستند.

    به نظر من داشتن حس فداکاری و مسئولیت پذیری میتونه به ازدواج موفق کمک کنه پدر و مادرهای ما از بچگی این حس توشون تقویت شده که تونستند سال ها کنار هم با عشق زندگی کنند بهتره به زندگیشون دقت کنیم و روش زندگی کردن رو ازشون یاد بگیریم. در صورت نیاز میتوانید از خدمات مشاوره روانشناسی آنلاین سایت ویکی روان به صورت آنلاین از هر جای دنیا با استفاده از گوشی موبایل و یا کامپیوتر استفاده کنید. در واقع یکی از اصول روانشناسی ازدواج موفق این است که با هم در یک قدم حرکت کنید.

    احساسات زودگذر، همانطور که از اسمشان پیداست، دوامی ندارند. اما عشق واقعی دوست داشتنی است که برای همیشه دوام می آورد و این همان چیزی است که ازدواج های موفق و سالم را به دنبال دارد. در واقع عشق در فراز و نشیب های بعد از ازدواج شکل واقعی خود را نشان می دهد. وقتی شرایط به خوبی پیش روند، تعهد آسان است، اما عشق واقعی، در طول آزمایشات و فراز و نشیب های سخت زندگی همچنان پایدار و متعهد باقی می ماند. زوج‌های جوان‌تر، اغلب می‌خواهند در مورد تمام مسائل به طور عمیق کاوش کنند و کاملا نسبت به یکدیگر باز و صریح باشند و در مورد همه‌ی مسائل گفتگو کنند.

    جالب است بدانید که حتی اگر فقط یکی از این عوامل، به طور منظم در مشاجرات وجود داشته باشند، دورنمای خوبی برای آن رابطه وجود نخواهد داشت. در حالت سوم به شرط درمان مشکل یا اختلال بین زوجین، پسر و دختر می توانند ازدواج کنند. در ازدواج علاوه بر همسر، شناخت بستگان و فامیل هم ضرورت دارد.

    وقتی که غذا می پزد، از فرزندانتان نگهداری می کند و یا زمانی که سعی می کند با خانواده شما ارتباط بگیرد از او تشکر کنید. خواهید دید که بسیاری از مشکل ها بدون این که در موردشان صحبت کنید، حل خواهند شد. این موضوع آنقدر مهم است که اگر کسی به دنبال روانشناسی ازدواج موفق باشد به اولین نکته ای که بر می خورد همین موضوع تشکر کردن است.

    باید بدانید که برای حفظِ رابطه‌ی میان زن و مرد، هر دو باید تلاش کنند و نکاتی را در نظر داشته باشند. در این مقاله به ۹ راز ازدواج موفق می‌پردازیم که می‌تواند بقای رابطه‌ی میان زن و مرد را تضمین کند. هر یک از زوجین خودشان با رضایت خودشان باید اقدام به ازدواج کنند.از خواسته ها و انتظارات یکدیگر با جزئیات دقیق یادداشت برداری کنید.

    وقتی صمیمیت و عاطفه خود را فقط به همسرتان اختصاص می دهید، در واقع وفاداری جنسی خود را به او تقدیم می کنید. تمایلات جنسی خود را کنترل و محافظت کنید و آن را کاملاً به همسر خود اختصاص دهید. از قرار گرفتن در معرض هر چیزی که چشم، بدن یا قلب شما را وسوسه می کند و وفاداری شما را زیر سوال می برد، خودداری کنید. آیا قصد ازدواج مجدد را دارید؟ در روانشناسی ازدواج دوم بیان شده که ازدواج دوم به محض پایان ازدواج نخست میتواند موجب ایجاد اضطراب در فرزندان و عصبانیت در همسر سابق شما شود. اگرچه که ازدواج برای خیلی ها خوشبختی بهمراه دارد اما زوجین را با چالش هایی که گاها عمیق هم هست روبرو می کند.نحوه مدیریت مشکلات توسط زن و شوهر می تواند رابطه آنها را محکم نگه دارد یا باعث بهم خوردن آن بشود.

    از نکات بسیار مهم و از معیارهای ازدواج موفق مستقل بودن طرفین است. برای اینکه در یک رابطه، احساس شادی کنید ابتدا این شاد بودن باید درونی باشد. آنها فروتنانه تقصیرها و اشتباهات خود را می پذیرند و انتظار گذشت و کامل بودن را همیشه از طرف همسر خود ندارند. وفاداری جنسی در ازدواج چیزی بیش از توجه به بدن و مسایل جنسی است. وفاداری جنسی شامل تسلیم چشم، ذهن، قلب و روح زوجین به یکدیگر می باشد. وقتی ذهن خود را به خیالات جنسی در مورد شخص دیگری اختصاص می دهید، این یعنی خیانت در ذهن و قلب که به مرور روابط جنسی و عاطفی شما را تحت تاثیر قرار می دهد.

    در ادامه این پست با ما همراه باشید تا ابتدا به سوال ازدواج موفق چیست؟ پاسخ دهیم و بعد از آن شرایط یک ازدواج موفق را بررسی کنید. فیلیا یک سایت تخصصی مشاوره روانشناسی درباره موضوعات خانواده ، کودک ، ازدواج ، طلاق و سوگ است که اقدام به تولید محتوای روانشناسی برای جمعیت بالای متقاضیان در ایران می کند . تحقیقات نشان داده اند حتی در ماه اول ازدواج مردانی که اجازه می دهند زنان روی آنها نفوذ کنند در زندگی زناشویی خوشبخت ترند و احتمال طلاق در زندگی آنها کمتر است .

    شما با استفاده از کتابراه همیشه و همه جا به کتاب‌ها و کتابخانه خود دسترسی دارید و می‌توانید به سادگی از هر فرصتی برای مطالعه استفاده کنید. در کتابراه برای همه سلیقه‌ها از داستان، رمان و شعر تا روانشناسی، تاریخی، علمی، موفقیت و… اپلیکیشن کتابخوان کتابراه برای اندروید، IOS و ویندوز در دسترس است.

    خب، از نشانه های ازدواج موفق و طولانی مدتاین است که بتوانید زبان عشق شریک زندگی خود را بشناسید. شخصی سوال کرد که چگونه ازدواج موفقی داشته باشم؟ جواب یک جمله است. اگر خودتان را بشناسید و ببینید در زندگی چه می خواهید و در این راه باید چه کنید و کجا و چه موقع از خود گذشتگی کنید. در برخورد با دیگران چه رفتاری داشته باشید و چگونه با آن ها ارتباط برقرار کنید. یکی از مهم ترین تست های روانشناسی قبل از ازدواج تست MBTI است. این آزمون در واقع روی نحوه ارتباط شما با دیگران با خانواده یا در محل کار کار میکند.

    عشقی که در بدو آمدن آتشین باشد با یک آب خنک عطشش فروکش می کند. انتخاب از روی دل و دوست داشتن، جربه نشان داده کسانی با روی عقل و منطق انتخاب می کنند و کمتر به ندای درونی شان اهمیت می دهند، در زندگی موفق تر هستند. در حالت اول اشتراک زوجین به حدی است که از نظر مشاور ، این ازدواج بلامانع است و پیش بینی می شود در این ازدواج مشکل خاصی به وجود نیاید. در کارگاه های آموزشی یاد میگیرید که در ازدواج با چه مسائل و چه مشکلاتی روبرو می شوید. مردانی و زنانی که هنوز به لحاظ روحی و مالی مستقل نیستند و هنوز هم به خانواده خود متکی اند. ازدواج پایدار و موفق از اختلالات خواب و روان پریشی جلوگیری می کند.

    نگران هزینه نباشید، قرار نیست به خرج بیافتید، فقط باید عشقتان را نشان دهید. از این که این کارهای کوچک عاشقانه چقدر در بهتر شدن رابطه تان موثر است، شگفت زده خواهید شد. وقتی با همسرتان بیرون می روید، گوشی های تان را خاموش کنید و کنار بگذارید و تمام حواس تان را فقط به همسرتان اختصاص دهید.

    افراد باید هنگامی که تصمیم به ازدواج میگیرند، از نظر فکر، عشق و تعهد مرزهای مشترک زیادی داشته باشند. این نقاط مشترک به درک متقابل و احترام بین طرفین منجر می شود و مسئولیت پذیری آنها را نسبت به یکدیگر بیشتر می کند و این همان پایه و اساس یک ازدواج موفق است. در واقع ازدواج، دنیای کاملاً جدیدی را به روی فرد باز می کند و نگرش او را به زندگی تغییر می دهد. فرد می فهمد و درک می کندکه باید وقت بیشتری را صرف رسیدگی به امور و اداره زندگی خود نماید. بیشتر ازدواج هایی که نفس آخر را می کشند با روش درست قابل اصلاح و بازسازی هستند ، اما متاسفانه اکثر زوج ها از روش های نادرست استفاده می کنند . در ادامه این مقاله هفت اصل برای داشتن ازدواج موفق عنوان می شود و در مقاله های دیگر پیرامون این بحث به تفصیل بیان خواهد شد .

    ولی مطالعات در مورد زوج‌های مسن‌تری که دهه‌ها در کنار یکدیگر زندگی کرده و ازدواج موفقی داشته‌اند نشان می‌دهد که این زوج‌ها، اغلب زمانی که طرف مقابل از احساسات منفی خود در مورد آنها صحبت می‌کند، خیلی بادقت به حرف‌های او گوش نمی‌دهند. آنها معمولا احساسات خود در مورد رابطه را نادیده می‌گیرند، مگر آنکه واقعا حس کنند باید کاری انجام بدهند. این آستانه‌‌ی صحبت کردن درباره‌ی احساسات و مسائل اساسی، در زوج‌های مسن بسیار بالاتر از زوج‌های جوان است و به راحتی از هر چیز مشکل‌سازی صحبت نمی‌کنند. بعضی افراد گمان می‌کنند با تذکر دادنِ مداوم اشتباهات، همسر خود را «اصلاح» می‌کنند.

    هر چه بیشتر از سلیقه‌های همسرتان، آرمان‌هایش، از کسانی که او در محل کار از آنها بیزار است یا به آنها علاقه دارد و غیره، اطلاع داشته باشید، «نقشه‌ی عشقِ» بهتری نیز خواهید داشت. دانستن جزئیات بیرونی و درونی زندگی همسرتان (البته بدون تجاوز به حریم خصوصی او) موجب ایجاد ارتباطی قوی‌تر می‌شود. باید نقشه‌ی عشق‌تان را تقویت و به‌روز‌رسانی کنید تا بهتر بتوانید رابطه‌تان را هدایت کنید. بنابراین توصیه‌ی معمولِ «آشکار کردن مسائل» و «همه چیز را بیرون ریختن»، در نهایت موجب شکل‌گیری رابطه‌ای بلندمدت و سالم نمی‌شود. پذیرفتن مخالفت‌ها و اختلاف نظرها و دانستن اینکه باید از چه موضوعاتی دوری کنیم، از مهارت‌های مهم در هر ارتباط است. گوشه‌گیری یا طفره رفتن ، با انجام رفتارهایی مانند «گرفتن گوش‌ها» یا «بستن در اتاق» وقتی همسرتان از مسئله‌ای شکایت می‌کند، بروز می‌کند.

    این آگاهی باعث می شود دو طرف بدانند در تعاملات و ارتباطات چه رفتاری از خود نشان دهند. چون ازدواج یک قرارداد زندگی مشترک است، پس طرفین باید هرگونه شرایطی را که در این قرارداد لازم می دانند در عقد ذکر کنند و حتما در این مورد توافق نکنند. ازدواج پایدار و موفق در سلامت زنان نقش بسیار مهمی دارد و از بیماری های جنسی زنان جلوگیری می کند. با این نکات نه تنها مشکلات زندگی مشترک تان را برطرف می کنید، بلکه از زندگی زناشویی تان لذت خواهید برد.

    خب برگردیم سراغ پرسش اصلی، حالا که می دانیم تعریف ازدواج موفق چیست ، پس برای ازدواج موفق چه باید کرد ؟؟؟ اصلا نشانه های ازدواج موفق چیست؟ در ادامه این موارد به شما می گویند که چگونه می توانید یک ازدواج موفق داشته باشید. می توانید در بخش مقالات روانشناسی ازدواج در سایت ویکی روان به مطالعه بهترین مطالب مربوط به این موضوع بپردازید. با نام‌های زشت خطاب کردن، شکلک درآوردن، دشنام دادن و توهین کردن به شریک زندگی‌تان و اساسا رفتار کردن به گونه‌ای که گویی شورش کرده‌اید، «تحقیر» نام دارد. گاتمن و همکارانش در سیاتل دریافتند که اگر تحقیر کردن، از ویژگی‌های معمولِ مرحله‌ی ابتدایی یک مشاجره باشد، رابطه‌ی میان دو طرف، به احتمال زیاد رو به پایان است. احتمال جدایی زنانی که وقتی همسر آنها در حال صحبت است، رفتاری تحقیرآمیز دارند، در دو سالِ بعدی، ۶ برابر زنان دیگر است. البته هیچ ازدواجی کامل و بدون نقص نیست ولی بسیاری از ازدواج‌ها موفق هستند.

    یکی از مهم ترین معیارهای ازدواج موفق این است که درک کنید شما دیگر تنها نیستید، رفتار و گفتار شما بر زندگی همسرتان تاثیر مستقیم می گذارد. از میان نکات با اهمیت و روانشناسی ازدواج موفق ، زوجین این نکته را بیش تر نادیده می گیرند، به ویژه کسانی که زمان زیادی از ازدواج شان می گذرد. چندین و چند کتاب و مطلب در سایت ویکی روان برای شناختن زبان عشق و راز ازدواج موفق وجود دارد. درکنار این عوامل، بسیاری دیگر برای داشتن فرزند، برای راحتی، برای مسائل مالی و برای متعهد بودن به یک نفر دوست دارند تشکیل خانواده بدهند.اما عشق اصلی ترین دلیل برای ازدواج می باشد. کیه که دوست نداشته باشه ازدواج کنه یا یه شریک خوب برای زندگیش داشته باشه؟ ازدواج اگر به موقع باشه و با یه فرد درست هم باشه خیلی خیلی خوبه.