• Rodriguez Yildirim posted an update 11 months, 1 week ago

    فرآیند انفجار ماسه ای اولین بار توسط بنیامین تیلغمان در پایان قرن نوزدهم معرفی شد. استفاده از خدمات بهترین تیم های فعال در این زمینه به شما اجازه می دهد تا کیفیت نهایی پروژه را بالا ببرید. روشی که شما آن را در جهت استفاده از این روش به کار می گیرید اهمیت زیادی خواهد داشت. از این روش برای جرم‌گیری دندان استفاده می‌شود و معمولا از جوش شیرین به عنوان ساینده استفاده می‌کنند.

    در بین دو روش گلس‌بلاست با فشار و مکش، استفاده از فشار، سرعت فرایند را بیشتر می‌کند و در نتیجه می‌تواند تغییراتی را بر روی سطح ایجادکند (در صورتی که زمان و فشار فرایند کنترل نشود). بهترین روش در این فرایند اینست که از فشار بسیار کوچکی شروع کرده و به‌تدریج فشار را افزایش دهیم تا به فشار مطلوبمان برسیم. فشار ماکسیموم برای فرایند پرداخت‌کاری با دانه‌های شیشه، به‌طور معمول ۸۰ پوند برای ماشین آلاتی که با مکش کارمی‌کنند و ۴۰ پوند برای آن‌هاییست که با فشار کار می‌کنند. با توجه به این عددها به خوبی می‌توانیم تایم و فشاری که برای گرفتن بهترین نتیجه نیاز است را تخمین‌بزنیم.

    این ساینده‌ها اغلب با استفاده از فولاد یا چدن ساخته شده و از قابلیت صلبیت و بازیابی بالایی برخودار هستند. ساچمه و گریت را می‌توان برروی انواع مختلفی از سطوح برای از بین بردن آلودگی‌ها و برداشتن لایه رویی و ساچمه‌زنی استفاده کرد. از جمله پارامترهای تاثیرگذار در خروجی ساب‌پاشی می‌توان به ابعاد، سختی و شکل ذرات اشاره نمود. در فرآیند sandblast ذرات ریز ماسه با فشار بسیار زیاد و به کمک کمپرسور هوا روی سطح پاشیده شده و از این طریق سطح را برای فرآیندهای بعدی مانند تمیزکاری، لعاب کاری و … آماده می‌سازد. ذراتی که روی سطح پاشیده می‌شوند عمدتاً از جنس سیلیس هستند و به همین دلیل به سندبلاست، سیلیس پاشی نیز گفته می‌شود. ساب پاشی یا سندبلاست روشی است که در صنایع مختلف با اهداف مختلف به جهت تمیز کاری و آماده کردن سطوح مختلف مانند چوب، فلز، شیشه و… مورد استفاده قرار می‌گیرد.

    ماهیت ساینده سرعت تمیز کردن و زبری سطح قطعه کار را تعیین می کند. سپس سطح آن را خورده و به از بین بردن زنگ زدگی، از بین بردن لایه اکسید کننده، تنش زایی، تنظیم ضریب اصطکاک، تنظیم دقیق، چسبندگی زیاد، زیباسازی، مه زدگی و بهبود سطح مواد کمک می کند. این مایه افتخار ما در سام بلاست است که پروژه های سندبلاست و رنگ در جای جای کشور عزیزمان را با ارائه بهترین کیفیت و در کم ترین زمان ممکن و بیشترین رضایتمندی کارفرما به پایان رسانده است. با خرید محصولات و دریافت خدمات سندبلاست و رنگ از سام بلاست، ضمانت اصل بودن کالا را دریافت می کنید. در هنگام کار با این دستگاه از عینک محافظ، روپوش ضخیم و دستکش استفاده کنید چرا که مواد با سرعت از این دستگاه خارج می‌شوند و در صورت برخورد با پوست باعث ساییدگی می‌شوند. مواد مورد استفاده در عملیات ساب پاشی باید عاری از هر نوع مواد زائد باشد.

    این محصول جانبی باید مطابق با قوانین زیست‌محیطی جمع‌آوری و به طور مناسب دفع شود. لایه‌بردای سطوح پیش از رنگ‌کاری و پوشش‌دهی را می‌توان به عنوان اصلی‌ترین کاربرد سندبلاست معرفی کرد. در بسیاری از موارد، کندن علامت‌های رنگ، بخش‌های خورده شده و دیگر مواد اضافی سطح با استفاده از روش‌های معمولی دشوار است. به کارگیری دستگاه‌های مناسب سندبلاست می‌تواند مواد اضافی را از روی سطح خودروها، ساختمان‌ها، ماشین‌آلات و دیگر سطوح به راحتی جدا کند.

    • سند بلاست یکی از روش های متداولی ست که برای برطرف کردن زنگ از سطح مقاطع فولادی مانند تیرآهن و میلگرد به کار برده می شود.
    • شیشه مات برای ساخت در، پنجره، لیوان و المان‌های تزئینی کاربرد دارد.
    • با کمک دستگاه سندبلاست، ذرات خیلی ریزی مانند ماسه و شن با سرعت بسیار بالایی روی سطح پاشیده می‌شوند.
    • این ساینده مخلوطی است از ماسه‌ های درشت و ریز که میزان سیلیس بسیار پایینی هم دارد.

    که معمولا برای آماده سازی سطوح مختلف در ابعاد بزرگ و غیرقابل حمل مورد استفاده قرار می گیرند. گرد و غبار منتشره بر اثر عملیات بلاستینگ که از برخورد مواد ساینده به سطوح به وجود می آید در این روش تا ۹۰٪ رفع می گردد. فشار هوای مطلوب برای اجرای عملیات سند بلاست ۷ بار یا 105psi است. فشار هوای تولید شده به وسیله کمپرسور هوا، از طریق اتصالات بخش زیرین دیگ سندبلاست با سرعتی زیاد و به صورت مستقیم به سمت شلنگ سندبلاست هدایت می‌شود. مواد ساینده مکش می‌شوند و مخلوط هوا و ماسه با فشار و سرعتی بیش از ۸۰۰ کیلومتر در ساعت به سمت سطوح قطعه پرتاب می‌شوند.

    اين عمل كه يكى از روش ‌هاى ساب پاشی است با دستگاه‌ هاى سندبلاستر انجام مى ‌شود. اين مواد به جهت سختى بالا داراى قابليت بالاى لايه بردارى هستند. دقت نمایید که سیلیس برای سلامتی انسان خطرناک است و می تواند باعث ایجاد بیماری ریوی سیلیکوزیس شود، لذا کار با دستگاه سندبلاست نیازمند رعایت نکات ایمنی و مقررات مخصوص است.

    عملیات سندبلاست در طراحی روی شیشه

    گارنت، ماسه سیلیکا، استارولیت، سرباره زغال سنگ، آلومینا، کاربید، ساچمه و گریت از انواع ساینده‌هایی هستند که در فرایند سندبلاست از آن‌ها استفاده می‌شود. ساینده‌ها معمولا روی سطوحی مانند فلز، شیشه، چوب، بتن، سنگ و… مورد استفاده قرار می‌گیرند. ما در این مقاله سعی کردیم چیستی سندبلاست را به صورت کامل به شما شرح دهیم و انواع ساینده‌ها و سطوحی که سندبلاست روی آن‌ها استفاده می‌شود را به شما ارائه دهیم تا اطلاعات شما در این زمینه افزایش یابد. متخصصان ما در این زمینه به شما کمک خواهند کرد و بهترین دستگاه سندبلاست را با توجه به نوع فعالیتتان به شما پیشنهاد می‌کنند. همچنین لیست قیمت دستگاه سندبلاست را در اختیار شما قرار خواهند داد.

    لوازم جانبی سند بلاست شامل یک کابین سندبلاست است که برای نگهداری مواد ساینده استفاده می شود و از پراکندگی در سراسر منطقه کار جلوگیری می نماید. سند بلاست روشی ساده و سریع است و که سطح با کیفیت بالا ایجاد می کند. همچنین به تجهیزات کمی احتیاج دارد و همین موضوع هزینه ی اجرای آن را نیز کاهش می دهد. چون برای سند بلاست از مواد طبیعی مانند ماسه استفاده می شود خطری برای محیط زیست ندارد. به دلیل استفاده از ساچمه‌های فولادی، دانه‌های شیشه‌ای و دیگر مواد سخت، برخورد ذرات ساینده به پوست می‌تواند باعث آسیب فیزیکی شود.

    این فرآیند با چرخانده چرخ توربین مستقیما انرژی موتور الکتریکی را به ساینده تبدیل میکند. این برای تجهیزات سنگین و قطعات بزرگ فلزی برای تصفیه ، تخریب یا رسوب زدایی استفاده میشود ، که در اثر برخورد این ذرات و ضربه زدن به نقاط و سطوح مد نظر را پوست کنده ، صیقل خورده یا تخریب میود. برای از بین بردن رنگ ، لکه ها و بقایای باقی مانده از بتن ، ماسه بلاست یک بار دیگر بهترین روش انتخابی است. مناطق بزرگ را می توان به سرعت ترمیم کرد و حتی مواد بسیار سرسخت را نیز می توان از این روش از بین برد . به این دستگاه دستگاه انفجار شات هم گفته میشود دلیلشم قدرت و توان بیشتر آن نسبت به سند بلاست است که البته لزوما به معنای بهتر بودن نسبت به سند بلاست نمیباشد.

    آلومینا و کاربید:

    علاوه بر این، در حین تولید قطعات فلزی امکان تشکیل برجستگی‌های مزاحم بر روی سطح وجود دارد. در این مواقع، استفاده از تمیزکاری پاششی برای صافکاری، ترمیم و آماده‌سازی گزینه مناسبی خواهد بود. سندبلاست یا ساب پاشی، یکی از انواع روش‌های ماشین‌کاری سایشی است که اغلب به منظور تمیزکاری و آماده‌سازی سطوح مورد استفاده قرار می‌گیرد. سندبلاست برای تمیزکاری سطح اکثر مواد نظیر سنگ، فلز، چوب، بتن، شیشه و حتی پارچه قابل استفاده است. در این مقاله، به معرفی اجزا، انواع، کاربردها، مزایا و معایب سندبلاست می‌پردازیم.

    این ماسه اغلب برای ساب‌پاشی در مکان‌هایی که امکان بازیابی مواد وجود ندارد استفاده می‌شود. ماسه، سختی نسبتا بالایی دارد و این ویژگی دلیل اصلی گرد و خاک در حین فرآیند سندبلاست شده است. تنفس ذرات آزاد سیلیس توسط کارکنان احتمال مبتلا شدن آنها به بیماری‌های تنفسی را افزایش می‌دهد. شاید برای شما هم سوال پیش بیاید که به صورت دقیق سندبلاست را می توان بر روی چه سطوحی مورد استفاده قرار داد؟ در پاسخ به این سوال، باید بگوییم که ساب پاشی بر روی سطوح مختلفی تاثیر گذار است. شما می توانید از ساب پاشی بر روی فلز، شیشه، چوب، دندان، بتن و غیره استفاده نمایید. البته که روش اجرای ساب پاشی بر روی هر ماده ای می تواند کمی تفاوت داشته باشد.

    ساچمه و گریت را می‌توان بر روی انواع مختلف سطوح به منظور از بین بردن آلودگی‌ها، برداشتن لایه رویی (قبل از پوشش‌دهی) و ساچمه‌زنی استفاده کرد. ابعاد، سختی و شکل ذرات در این حالت، اهمیت بالایی در خروجی ساب پاشی دارند. در فرایند سندبلاست شیشه، ساینده‌هایی از جنس شن و ماسه (و یا ریز ذرات مصنوعی) با استفاده از جریان هوا و یا بخار روی سطح شیشه، با شدت پاشیده می‌شوند. این عمل لایه نازکی را از روی شیشه می‌سابند و موجب مات شدن قسمت‌های مورد نظر شیشه خواهد شد. با توجه به روند فرایند می‌توان تمام شیشه و یا قسمت‌هایی از شیشه را که مدنظرتان است را سند بلاست کرد.

    کپک، یکی از مشکلات رایج در ساختمان‌های مسکونی است که باعث به خطر افتادن سلامت افراد می‌شود. سوزش چشم، سرفه، عطسه، حمله آسم و واکنش‌های آلرژیک شدید، برخی از مشکلات احتمالی ناشی از وجود کپک هستند. اپراتور نباید به صورت پیوسته بیشتر از ۴۰ دقیقه مشغول اجرای سندبلاست باشد و همچنین در مدت یک شبانه روز کمتر از ۸ ساعت باید عملیات سندبلاست را انجام دهد.

    ویژگی‌های ساینده چه تاثیری روی کیفیت سندبلاست می‌گذارند؟

    این بدان معناست که حتی می توان قطعات کاملاً زنگ زده را از نظر اقتصادی کاملاً تمیز کرد. نوع جت هوا از فشار گاز برای شلیک مستقیم مواد شن (ساینده) استفاده می کند. اتاق سندبلاست انتقال پنوماتیک عمدتا در عمل بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد. با استفاده از خدمات بهترین تیم های فعال در این زمینه، شما به راحتی می توانید پروسه سندبلاست را به اتمام برسانید. برای اینکه کار کیفیت بالایی داشته باشد از مواد دارای شکل و اندازه یکنواخت استفاده نمایید.

    کلمه ی سندبلاست کلمه ای انگلیسی می باشد که سند به معنی ماسه و بلاست به معنی انفجار و پرتاب می باشد. استفاده از مواد ساینده ای که حاوی بیش از یک درصد سیلیس آزاد هستند، ممنوع است. قبل از شروع کار باید خطرات افتادن وسایل و یا گیر کردن پای کارمندان به آن‌ها را پیدا و رفع کرد، همچنین عملکرد سیستم تهویه، کمپرسورهای هوا، منبع تغذیه و دستگاه‌های شستشو نیز باید چک شود و از صحت آن‌ها مطمئن شد. تنها با استفاده از کمپرسور، دیگ و نازل قابل اجرا است و به تجهیزات کمی نیاز است.