• Niemann Hoffman posted an update 11 months ago

    پارگی دیسک می تواند باعث درد در قسمت پایینی کمر و گاهی نیز درد شدید و انتشاری به پشت پاها شود. علائم پارگی دیسک عموماً با گذشت چند هفته و حداکثر تا یک ماه برطرف خواهد شد. در شرایطی که این مشکل برای چند ماه پایدار بماند و مزمن باشد این امکان وجود دارد که فرد، روشهای درمانی را در نظر بگیرد.

    • همانطور که گفته شد، لیزر درمانی دیسک کمر توسط پزشک به صورت سرپایی و فقط با استفاده از مواد بین حسی موضعی انجام می شود.
    • با حرکت گردن به جلو و عقب و یا حتی چرخش گردن ممکن است درد تشدید شود.
    • با این حال، جراحی می تواند منجر به طیف گسترده ای از عوارض مانند برش، از دست دادن خون، آسیب عضلانی، عفونت و غیره شود.
    • علائم و نشانه ها به محل قرار گرفتن دیسک و اینکه آیا دیسک به عصب فشار می آورد یا خیر، بستگی دارد.
    • در صورت عدم وجود علائم عصبی، درمان بیرون زدگی حاد دیسک های گردنی روش های ساده است.

    بعضی از افراد مبتلا به کمردرد بیان کرده اند که روش e-stim به آنها در کاهش درد، تحرک بهتر و استفاده از دوزهای پایین تر داروهای مسکن، کمک کرده است. استفاده از داروهای ضدالتهاب و داروهای شل‌کننده عضلات می‌تواند در تسکین درد موثر باشد. در صورتی که این داروها موثر نباشند، احتمال دارد که پزشک از داروهای کورتیزون برای تسکین درد استفاده کند. این داروها بر نحوه‌ی انتقال سیگنال‌های درد در عصب‌ها تاثیر می‌گذارند. یکی از شایع‌ترین درد‌هایی که در این موارد ایجاد می‌شود، درد سیاتیک است. درد سیاتیک در کمر و کشاله ران احساس می‌شود و تا پایین پا منتشر می‌شود.

    بنابراین بیمار باید پس از انجام این روش به مدت شش ماه باید تحت نظر پزشک انجام دهنده باشد و پیگیری های لازم انجام شود. پس از درمان دیسک با لیزر، دیسک بین مهره ای به علت اثر گرمایی لیزر که سبب سفت و جمع تر شدن آن می شود قوی تر می شود. اما گاهی ممکن است کاهش درد بیمار حدود سه روز الی یک هفته نیز طول بکشد و در صورتی که کاهش درد در مدت یک هفته صورت نگیرد و تا یک ماه و بیشتر ادامه پیدا کند، در این صورت معمولا توصیه پزشکان بر این است که عمل جراحی باز روی بیمار صورت پذیرد. در صورتی که پارگی دیسک بیش از حد نباشد، بیمار می تواند در صورت بروز مشکل دوباره از عمل لیزری برای بیرون زدگی دیسک استفاده کند. البته ممکن است درد کمر علل دیگری نیز داشته باشد اما برداشت اشتباهی که از دیسک کمر و درد ناشی از آن می شود، در واقع همان بیرون زدگی یا فتق دیسک کمر می باشد.

    يكي از درمانهاي نوين ديسك گردن، درمان ديسك بيرون زده گردن بوسيله ليزر ميباشد.كه چگونگي انجام آن در اين فيلم بطور ساده نشان داده شده است. داروهای بدون نسخه مانند ایبوپروفن، استامینوفن و ناپروکسن درد را کاهش می دهند. 3- برای اینکه جواب سوال خود را پیدا کنید لازم است که نام یا سوال شما در وب سایت درج شود. و طبق قانون باید به ما اجازه انتشار متن سوال همراه با نام خود را بدهید تا بتوانید جواب سوال خود را پیدا کنید.

    اسکولیوز (انحراف یا کجی ستون فقرات)

    3 روز بعد از جراحی دیسک گردن با لیزر ، می توانید فعالیت های سبک مثل ایستادن ، نشستن و راه رفتن را انجام دهید ؛ البته بهتر است سعی کنید که انجام این کارها را به حداقل رسانده و همچنین از خم کردن گردن نیز تا چند هفته پرهیز کنید. استفاده از مدالیته های درمانی شامل اولتراسوندتراپی، الکتروتراپی، کینزیوتیپینگ و … میتوانند جهت کاهش درد و اسپاسم عضلات، افزایش گردش خون و بازآموزی مجدد موثر واقع شوند. اگر دیسک آسیب دیده در قسمت تحتانی کمر باشد، ممکن است یک کمربند طبی، میزان سنگینی روی دیسک کمر مورد نظر را کم کند.

    تفاوت جراحی دیسک گردن با لیزر و روش باز

    به طور معمول جراحی لیزری ستون فقرات زمانی به بیمار توصیه می شود که روش های غیرجراحی همچون فیزیوتراپی، درمان دارویی یا تزریق در ستون فقرات ، بی نتیجه بوده باشد. در بیمارانی که درد پس از انجام این دسته از درمان ها، تسکین نیافته باشد، می توانند از جراحی های لیزری نتیجه بهتری بگیرند. به طور کلی پزشک با در نظر گرفتن شرایط بیمار، همه روش های درمانی را ارزیابی کرده و بهترین مورد را برمی گزیند. روش های درمانی متعددی برای مقابله با عارضه دیسک گردن وجود دارد که با توجه به شرایط بیمار، پزشک یکی از آن ها را جهت درمان وی برمی گزیند؛ یکی از کم تهاجم ترین این روش ها، جراحی لیزری دیسک گردن است. این روش به دلیل کم خطر و کم عارضه بودن، محبوبیت زیادی در بین بیماران دارد.

    با پیدایش لیزر، این تکنولوژی سریعا در پزشکی هم کاربرد پیدا کرد و به همین ترتیب لیزر در جراحی های ستون فقرات هم پرکاربرد شد. از دهه 90 تاکنون صدها هزار کیس جراحی لیزری ستون فقرات به خوبی انجام شده است. به عنوان یک قاعده کلی، درد ناشی از پارگی دیسک کمر با چند روز استراحت به میزان زیادی فروکش نموده و بین 4 تا 6 هفته پس از درمان، به طور کامل مرتفع خواهد شد. دراز کشیدن به پشت، ستون فقرات شما را در وضعیت خنثی نگه می‌دارد، بنابراین احتمال کمتری برای اعمال فشار به عصب وجود دارد.

    فرد بعد از لیزر درماني و انجام یکسری تمرین های درمانی ارائه شده توسط پزشک، به زندگی عادی خود باز خواهد گشت. افزایش جریان خون در سلول‌های قسمت های آسیب ‌دیده را به همراه خواهد داشت. روش کم تهاجم و بی خطر و داشتن دوره نقاهت و بهبودی بسیار کوتاه چون رشد و تکثیر سلول های سالم را افزایش می دهد. دو نوع لیزر وجود دارد که معمولا برای درمان آسیب‌ها و شرایط عصب و دیسک استفاده می‌شود.

    لیزر درمانی دیسک گردن دنبال آن، فشار دیسک گردن کاهش یافته و فرایند درمان سرعت بیش تری می یابد. این طول موج های سطح پایین نور به اعماق سلول ها نفوذ می کنند و مکانیسم های میتوکندری را برای تولید انرژی بیشتر تحریک می کنند. باعث افزایش خون غنی از مواد مغذی به ناحیه آسیب دیده میشود و روند ترمیم سلول را سرعت می بخشد و ناحیه بیرون زده دیسک را برطرف می کند. از این رو درمان با لیزر تراپی به سراغ این افراد خواهد آمد تا باری دیگر با استفاده از این شیوه درمانی موثر بر کاهش دردها بتواند بر بیماری و کنترل آن بتازد. برای این منظور لازم است که فرد از نظر جسمی بررسی شده و نوع میگرن وی شناخته شود. تحت نظر پزشک برای انجام جلسات لیزر تراپی راهنمایی و مشورت های لازم را دریافت کند.

    نتایج حاصل از لیزر درمانی

    به طور کلی بعد از گذشتن دوره ریکاوری برای چند ماه، می‌توان به نتایج خوبی از درمان دیسک کمر دست یافت و به تدریج حجم دیسک کاهش یافته و فشار از روی عصب برداشته می‌شود. لیزر درمانی یا لیزر تراپی یکی از مؤثر ترین روش‌ ها برای درمان دیسک کمر است که بسیاری از افراد از آن، نتایج بسیار موفقیت‌ آمیز گرفته‌ اند و دکترها و متخصصین بسیاری از این روش برای بهبود وضعیت بیماران خود استفاده میکنند. امواج لیزر به بافت‌های عمقی بدن نفوذ می‌کنند و توسط ماهیچه‌ها، تاندون‌ها و لیگامنتها جذب می‌شوند و موجب تحریک بدن به تولید ATP (سوخت مورد نیاز سلول‌ها) می‌شوند و در نتیجه انرژی بیشتری برای بازسازی ناحیه آسیب دیده وجود خواهد داشت. این مسئله باعث می‌شود که علاوه بر آغاز روند طبیعی بازسازی سلولی در بدن، عملکرد عادی بدن بازیابی شود، با کاهش این التهابات، بیمار احساس ارامش و بیماری او تسکین میابد. برای درمان فتق دیسک به کمک جراحی لیزر ، لیزر را به صورت مستقیم بر روی ناحیه ای که درد دارد، قرار می دهند. انرژی لیزر سبب کاهش التهاب و در نتیجه افزایش جریان خون ناحیه آسیب دیده می شود.

    موارد ذکر شده را نمی توان به عنوان درمانی قطعی و تضمینی برای دیسک در نظر گرفت. اما می توان گفت که تا حدودی موجب کاهش درد و التهاب و تغذیه بهتر دیسک می شوند. اینفوگرافیک عمل لیزری دیسک کمر در همدانبرای فهمیدن این که عمل لیزری چگونه صورت می گیرد و همچنین شناخت برترین مراکز درمانی عمل لیزری دیسک کمر در همدان و سراسر کشور، توصیه می شود که این مقاله را تا انتها بخوانید. برای بعضی از بیماری‌ها ممکن است 1 تا 6 جلسه لیزر درمانی کافی باشد، اما عوارضی که حالت مزمن دارند ممکن است به 10 تا 15 جلسه (یا بیشتر) لیزر درمانی نیاز داشته باشد.

    گردن از آن دست مولفه های است که سلامتی اش به شدت به وضعیت فعالیت های روزانه فرد بستگی دارد . تغییر زاویه در ستون فقرات گردن به سبب نشستن های طولانی مدت پشت میز و یا رانندگی های طولانی در حال زیاد شدن است . تصادف رانندگی یا آسیب های ورزشی نیز ممکن است باعث ایجاد درد و یا جابجایی مهره های گردن شوند. فتق دیسک از مشکلاتی است که با تغییر عادات زندگی اجتماعی نظیر پشت میز نشینی، افزایش وزن و چاقی ها و حرکات و پوزیشن های خم شونده افراد به خصوص در میان جمعیت میانسال رو به افزایش می باشد. این بیرون زدگی در همه دیسک های ستون فقرات می تواند اتفاق بیفتد اما به ترتیب شیوع بیشترین در کمر، سپس گردن و در آخر در مهره های توراسیک (پشتی) هست. لیزر در حقیقت نور تقویت شده ای است که می‌تواند باعث بریده شدن و افزایش حرارت اجسام شود.

    پزشک ارتوپد نوع مورد نیاز جراحی رفع فشار را بر اساس نوع آسیب دیسک و تأثیر آن روی اعصاب و بافت اطراف، پیشنهاد می کند. بعد از فیزیوتراپی دیسک گردن تمرینات مقاومتی، کششی، قلبی عروقی و فانکشنال نیز آموزش داده خواهد شد. آموزش استفاده از تکنیک تراکشن در منزل نیز در مرکز فیزیوتراپی دیسک گردن صورت می پذیرد.