• Burnham Rutledge posted an update 11 months, 2 weeks ago

    علاوه بر زنان باردار، افرادی که دچار عفونت هستند هم، در دسته افرادی قرار می‌گیرند که نمی‌توانند مورد پرتو درمانی قرار بگیرند. لیزر درمانی زانو چیست شیوه فیزیوتراپی زانو با لیزر، توجه به شرایط سنی، سلامتی، شدت بیماری و مواردی از این قبیل، اهمیت بالایی دارد. در واقع به همین دلیل افراد باید به متخصص فیزیوتراپی مراجعه کنند تا لیزر تراپی به شیوه اصولی اجرا شود. در رابطه با فیزیوتراپی زانو، شدت آسیب دیدگی، در انتخاب نوع فیزیوتراپی تاثیر می‌گذارد. منظور از انواع فیزیوتراپی، لیزر تراپی و منوال تراپی یا همان درمان دستی است.

    از جمله این موارد می‌توان به کشیدگی تاندون، آسیب‌های ناشی از کشیدگی و رگ به رگ شدن مکرر، توان‌بخشی عمل زانو، عضله یا رباط زانو، تحریک اعصاب، توان‌بخشی جایگزینی زانو، آرتروز زانو و دردهای فیبرومیالژیا اشاره کرد. هر کدام از این موارد، به شکلی سبب بروز مشکلات فعالیتی در زانو می‌شوند. البته در رابطه با فیزیوتراپی زانو با لیزر، این مورد را هم در نظر بگیرید که توان لیزر، به شرایط سلامتی خود بیمار بستگی دارد و در طول موج‌های مختلف، مورد استفاده قرار می‌گیرد. وقتی که نورهایی با طول موج های مشخص به زانو ارسال می شوند، یک رشته تغییرات فیزیولوژیک در سلولها رخ میدهد. لیزر درمانی آرتروز زانو به تولید دوباره سلول و کاهش التهاب کمک می کند و این موضوع کمک می کند تا بدن شروع به بهبود بخشیدن به خود بکند. طرفداران لیزر درمانی استدلال می‌کنند که پوست، نور بسیار کمی را جذب می‌کند و به لیزر اجازه می‌دهد تا به عمق بافت نفوذ کند.

    زمانی که بیمار، از درد یا علائم ناراحت کننده رنج می برد، زمان بسیار اهمیت پیدا می کند زیرا بیمار به دنبال این است که فورا از درد رهایی یابد. با توجه به سواستفاده برخی از نام و شعار فیزیوتراپی آرامش، به شما توصیه میکنیم بر روی این خط کلیلک کنید و مطلب مربوطه را مطالعه بفرمایید تا از پیامدهای ناخواسته این سواستفاده ایمن باشید. اجازه دهید آن را با یک مثال و به طور ساده توضیح دهیم تا درک و فهم این موضوع برای شما ساده و آسان باشد و از بیان مطالب تکراری هم پرهیز کنیم. رویکرد مشتری مداری شرکت نوآوری پزشکی آرتیمان و ارائه خدماتی برتر به مشتریان، سرلوحه و هدف نهائی این شرکت به شمار آمده و کلیه فعالیت های مجموعه بر پایه این مهم، برنامه ریزی و مدیریت می شوند. هندپیس با ناحیه درمان یا دهانه به قطر 2 سانتی متر که با LEDهای با بازده بالا مشخص می‌شود.

    این عوارض میتوانند جسمی و حتی روحی باشند از جمله افسردگی و اعتیاد را با خود به همراه داشته باشند. در مطالب بالا به این موضوع اشاره کردیم که عواملی مانند تعداد جلسات، مرکزی که لیزر تراپی را در آن انجام می شود، میزان و شدت آسیب و همچنین سابقه بیماری های قبلی شخص از مهم ترین عواملی هستند که بر هزینه و قیمت نهایی لیزر تراپی زانو تاثیر مستقیم می گذارند. در مطالب بالا سعی بر این داشتیم که هر یک از این عوامل را به طور کامل توضیح دهیم. در مطالب بالا به این موضوع اشاره کردیم که برای قیمت و هزینه نهایی لیزر تراپی زانو نیاز داریم که عوامل متعددی را در کنار یکدیگر قرار دهیم. در ادامه این موضوع لازم است به این نکته بسیار مهم اشاره داشته باشیم که یکی از مهم ترین عوامل موثر بر تعیین قیمت لیزر تراپی زانو، مرکزی است که در آن لیزر تراپی انجام می شود. در ادامه به این موضوع می پردازیم که مرکز انجام لیزر تراپی زانو چه تاثیری بر قیمت نهایی خواهد داشت.

    ساختار زانو پیچیده است و شامل استخوان‌های مفصل (فیبولا، فیمور و تیبیا)، کشکک زانو (پاتلا)، رباط‌ها، غضروف (مینیسک) و تاندون‌ها می‌شود. درد ممکن است از هر یک از این قسمت‌ها شروع شود که در نهایت باعث احساس درد در زانو می‌شود. امروزه درد زانو یک مشکل شایع است که ممکن است به دلایل مختلفی ایجاد شود.

    استفاده از لیزر برای درمان مفاصل از جمله زانو درد به عنوان یک درمان جایگزین می باشد. لیزردرمانی هنگامی که تحت مراقبت پزشک لیزرتراپیست انجام شود، ایمن تلقی می شود. با توجه به مکانیسم عملکرد این نوع لیزر، لیزر درمانی هم تسکین موقت و هم بهبودی طولانی مدت را در دردهای مفاصل دارد. لیزر درمانی نسبت به جراحی های سنتی بسیار کم تهاجمی تر بوده و خطر کمتری دارد. درمان با لیزر دقیق تر از جراحی های سنتی با چاقوی جراحی است، خطر آسیب دیدگی و طول دوره درمان را کاهش می دهد.

    زمانی که امواج لیزر سطح پایین به عمق پوست نفوذ می کنند، پاسخ ایمنی خون فرد را به سطح بهینه می رسانند. این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .

    • آسیب‌دیدگی رباط‌های زانو که ممکن است باعث ایجاد مشکل در هنگام بالا و پایین رفتن از پله یا شیب شود.
    • هزینه لیزردرمانی تخصصی با قوی ترین لیزر پرتوان موجود در ایران هر جلسه 40 تومان در سال 95 می باشد.
    • همچنین لیزر تراپی سبب افزایش سرعت رشد سلول‌ها شده و جریان خون را در بافت آسیب دیده افزایش می‌دهد.
    • لیزر درمانی سرد نباید برای ضایعات سرطانی مشکوک یا افراد باردار انجام شود.
    • به عنوان مثال برای تنگ کردن کانال های نخاعی لیزر پر توان می تواند انتخاب بسیار مناسبی باشد که مزیت های فراوانی هم به دنبال خواهد داشت.

    یکی از رایج‌ترین بیماری‌ها که به دلایل مختلفی از قبیل استفاده از محصولات بهداشتی نامرغوب، آلوگی هوا و موارد دیگر رخ می‌دهد، همین بیماری‌های پوستی هستند. دوره نقاهت پس از جراحی تعویض مفصل زانو از اهمیت بسیاری برخوردار است و نرمش ها و ورزش هایی که پس از جراحی تعویض مفصل زانو باید رعایت شوند تاثیر بسیاری در روند بهبودی بیمار دارند. هنگامی که مطالعات عوارض جانبی را پیدا می‌کنند، جزئی و مشابه عوارض جانبی دارونما هستند. از آن‌جایی که لیزرها نسبت به سایر لیزرهای پزشکی سرد و کم‌قدرت هستند، بعید به نظر می‌رسد که آن‌ها بتوانند مشکلات جدی برای سلامتی ایجاد کنند.

    در ابتدا، باید به این موضوع اشاره کنیم که لیزر سرد به این دلیل کم توان نام گرفته است که چگالی کمتری نسبت به لیزر پر توان دارد

    نور قرمز و مادون قرمز باعث ایجاد واکنش نوری می شود که سلول های آسیب دیده با یک واکنش فیزیولوژیکی که باعث بازسازی است، به آن پاسخ می دهند. به این صورت با ترمیم بافتهای آسیب دیده در مفصل زانو، درد از بین می رود. یکی از مهم ترین عواملی که در تعیین قیمت و هزینه نهایی لیزر تراپی زانو باید به آن توجه داشته باشید این است که تعداد جلسات از مهم ترین عوامل موثر بر این موضوع است. همانگونه که در مطالب بالا هم به این موضوع اشاره کردیم هر چه تعداد جلسات انجام لیزر تراپی بیشتر باشد، شخص، باید هزینه بیشتری را برای این کار انجام دهد.

    متخصص جراحی زنان ، زایمان و فلوشیپ نازایی

    در مقابل درمانهای غیر تهاجمی درمانهای ایمنی هستند که بدون عوارض جانبی بدن را اصلاح کرده و یا وادار به انگیزش فعل و انفعالات طبیعی میکنند. بر خلاف لیزرهای فرکانس بالاتر که برای جراحی استفاده می شود، پوست را گرم نکرده یا برش نمی دهد. نور باعث ایجاد تغییرات شیمیایی می شود که به بهبود و رشد مجدد سلول ها و بافت های آسیب دیده کمک می کند. آیا می دانید لیزر تراپی زانو در چند جلسه انجام می شود؟یکی از مهم ترین عواملی که بر روی تعداد جلسه های مناسب برای لیزر تراپی تاثیر می گذارد، میزان آسیب دیدگی زانو می باشد. کاملا واضح و طبیعی است که هر چه مقدار و شدت آسیب دیدگی بیشتر باشد، پس به جلسات بیشتری هم برای درمان نیاز است و هر چه مقدار این آسیب دیدگی کمتر باشد هم تعداد جلسات کمتر خواهد شد.

    یکی از مهم ترین وظیفه های دستگاه عصبی بدن انسان این است که سیگنال های مربوط به درد را جابه جا کنند. توضیح بیشتر در رابطه با این موضوع خارج از هدف اصلی این مطلب می باشد و مجالی برای شرح آن وجود ندارد. مزایای بسیاری برای به کارگیری این شیوه درمانی تعریف می‌شود که از جمله آن‌ها می‌توان به همین بحث تقویت سلول‌ها و بافت‌ها و درنتیجه ترمیم سریع بافت اشاره نمود. این روند درمانی نیازی به دوره نقاهت ندارد و بیمار می‌تواند فعالیت بدنی خود را بلافاصله بعد از درمان آغاز کند. به همین دلیل نسبت به جراحی و درمان‌های سنگین، بهتر است و می‌تواند امیدوارکننده‌تر باشد. لیزردرمانی به عنوان لیزردرمانی سرد، لیزردرمانی کلاس 3 یا لیزردرمانی سطح پایین نیز شناخته می‌شود.

    به همین دلیل می‌توان این اطمینان خاطر را داشت که قدرت اشعه لیزر تاثیرش فقط بر همان نقطه‌ای است که اشعه بر آن متمرکز شده و تاثیری بر بافت‌های کناری نخواهد داشت. در لیزردرمانی جز منطقا آسیب دیده که عمدتا تلاش می شود به صورت صحیح و عمدتا از طریق پالس تحت پوشش لیزر قرار داده شود ، منطقه مورد آسیب و همچنین لنف منطقه آسیب دیده هم باید به کمک مد های مختلف لیزر تحت درمان و پوشش لیزر قرار گیرد. لیزردرمانی خار پاشنه از مهمترین مدالیتی های درمان می باشد و اگر در کنار کفی و ورزش و تکنیک های دستی به کار برده شود بسیار موثر است و بسیاری از بیماران را از تزریق معاف می کند. لیزردرمانی موجب می شود درد بعد از دیسک کمر به صورت سریعی کاهش یابد. لیزر درمانی به اعمال نور سرخ و فروسرخ بر زخم ها با هدف بهبود ترمیم بافت نرم اطلاق می گردد که در عارضه های حاد و مزمن منجر به تسکین می شود.

    به دلیل اهمیت این موضوع به این نتیجه رسیدیم که این عامل را به طور جداگانه در قسمتی مجزا شرح دهیم، پس در این بخش توضیحی در رابطه با آن رائه نخواهیم داد. در رابطه با سن، هر چه سن افراد پایین‌تر باشد، به همان میزان بهبود و ترمیم بافت سریع‌تر انجام می‌شود. دکتر سید علیرضا امین جواهری جراح و متخصص ارتوپدی ، فوق تخصص جراحی زانو و لگن از سوییس . برای گرفتن وقت و ویزیت با شماره های ۰۲۱۲۹۱۲۳۴۶۲ ، ۰۹۳۳۴۱۳۱۰۰۴ ، ۰۲۱۲۹۱۲۱۰۶۰ تماس حاصل فرمایید . جراحی مینیسک با لیزر یکی از روش های درمان پارگی منیسک به شمار می رود که در این روش فشار وارده شده به اعصاب بسیار کم است و عوارض بسیار محدودی را برجای می گذارد.

    یکی از موثرترین مدالیتی ها در درمان شانه یخ زده و پارگی تاندون های شانه لیزر درمانی می باشد. بسیاری از این حرکات در آب قابل انجام هستند و به افزایش انعطاف پذیری بافتهای اطراف مفصل کمک میکند. اما ورزشهای پر تحرک و برخوردی مثل فوتبال، والیبال، دو و… بدلیل ریسک آسیب رسانی بالا توصیه نمیشوند. حرکات اختصاصی هر مفصل باید زیر نظر متخصص فیزیوتراپی انجام شوند تا از بروز مشکلات احتمالی جلوگیری شود. اگر علاقه مند به لیزردرمانی سرد برای درمان زانو درد هستید، پزشکان ما در مرکز تخصصی سلامت کوروش در خدمت شما هستند تا در این مورد با آن ها مشورت کنید. می توانید همین الان با پرکردن فرم مشاوره موجود در وب سایت از مشاوره تخصصی ما در مورد درمان با لیزر و موارد دیگر استفاده کنید.

    در این قسمت، انرژی با بیومولکول های درون سلولی بر هم کنش داشته و منجر به بازگرداندن عملکرد طبیعی سلول ها و بهبود فرآیندهای ترمیمی بدن می شود. مرکز تخصصي سلامت و ديابت کوروش در راستاي انجام وظيفه و رسالت خود که ارتقاء سلامت و کیفیت زندگی عموم جامعه و بیماران مزمن و متابولیک منطقه در حد استاندارد جهانی مي‌باشد، جلب اعتماد و افزايش رضايت مشتريان خود را در دستور کار خود قرار داده است. لیزردرمانی می تواند در کنار این درمان ها مؤثر باشد، بنابراین تلاش با لیزردرمانی به معنای چشم پوشی از گزینه های دیگر نیست. استراتژی های مدیریت خانگی درد، مانند استراحت، کمپرس یخ، فشرده سازی، گرما، ماساژ، کشش، ورزش و استفاده از داروهای بدون نسخه، همگی می توانند تسکین موقتی برای درد جزئی زانو ارائه دهند. مواردی که در بالا به آن ها اشاره کردیم ممکن است که همیشه رخ ندهند اما در اکثر افراد پیر و کهنسال بروز درد در ناحیه زانو نشان دهنده ضعف استخوان ها و ساختارهای آن می باشد که بر اثر بالا رفتن سن به وجود آمده اند. شدت درد و میزان ناراحتی در زانو به عواملی مختلفی مانند علت درد، محل درد و شرایط فیزیکی بیمار بستگی دارد.

    این دستگاه‌ها روند درمانی ساده‌تر و راحت‌تری را در بیماری‌های اسکلتی-عضلانی برای متخصصین فیزیوتراپی، ارتوپدی، طب فیزیکی و کلینیک‌های درد و درمانی امن‌تر و سریع‌تری را برای بیماران آنها فراهم می‌کند. لیزر تراپی کم توان و همچنین لیزر تراپی پرتوان در مرکز طب فیزیکی لاله در تهران توسط فیزیوتراپیست برای درمان انواع بیماری‌ها انجام می‌شود. دکتر طب فیزیکی پس از معاینه بیمار و در صورت صلاحدید این روش درمانی را پیشنهاد می‌دهد. ما در فیلد طب فیزیکی و توانبخشی و همچنین فیزیوتراپی از انواع مختلف لیزرهای کم توان و پرتوان استفتده می کنیم . در موارد سطحی مانند مشکلات انگشت دست ممکن است لیزر ذرمانی کم توان هم موثر باشد ولی در بیماری هایی مانند دیسک کمر و دیسک گردن که عمق مشکل بالاست فقط لیزرهای با توان بالا می توانند در آن نفوذ کنند . در کلینیک دکتر زهره عشقی در شیراز یکی از بهترین و پرقدرت ترین لیزر روز دنیا جهت درمان دردهای عضلانی اسکلتی مفاصل خصوصا درمان دیسک کمر و گردن به کار میرود.

    پرتوهایی لیزر بدین صورت باعث کاهش درد بیمار می شوند که با تاثیرگذاری بر روی یاخته های عصبی مانع از انتقال درد های زانو به مغز می شود و بیمار بدین ترتیب کمتر به درد و ناراحتی دچار می شود. آرتروز زانو یک بیماری مفصلی است که در پی آن غضروف های درون مفصل تحت تاثیر قرار می گیرد. در انتهای تمامیه استخوان ها غضروف هایی قرار دارد که باعث لغزنده کردن استخوان ها می شود در صورتی که فشار زیادی به غضروف های مفصل وارد شود در این صورت غضروف ها تجزیه می شوند و دو استخوان بر روی یکدیگر ساییده می شوند که نتیجه آن درد، ورم و کم شدن دامنه حرکتی بیمار است.

    ممکن است برای کنترل آرتروز زانو به یک یا چند متد درمانی نیاز باشد. برای تسکین درد شاید به بیش از ۳۰ جلسه درمان نیاز باشد و زمان ببرد. قبل از انجام این کار اطمینان حاصل کنید که مشکل تان از نظر پزشکی تشخیص داده شده و درمان با این روش مشکلی برایتان ایجاد نمی‌کند. این امر موجب شد که محققان نتیجه بگیرند که لیزرتراپی سرد می‌تواند در کنترل عارضه های التهابی مفید باشد. ممکن است نیاز باشد که چند بار در طول یک یا چند هفته یا چند ماه برای درمان مراجعه کنید. این روش یک روش غیر تهاجمی است که می‌تواند توسط پزشک، متخصص بالینی یا یک فیزیوتراپیست انجام شود.