• England Midtgaard posted an update 1 year, 11 months ago

    نکته مهم در رابطه با دارو درمانی این است که این روش به هیچ وجه یک روش کارآمد و موثر برای ترک طولانی مدت اعتیاد نیست و می‌تواند باعث عود مجدد اعتیاد در افراد شود. افراد معتاد به هیچ وجه نباید از داروهای مخدر و سایر داروها مانند بنزودیازپین ها یا باربیتورات ها استفاده کنند، زیرا این مواد کاملاً اعتیادآور بوده و منجر به عود مجدد اعتیاد در افراد می گردند. سعی کنید تمام روزهای هفته، حتی روزهای تعطیل از یک برنامه خواب و بیداری منظم پیروی کنید. به این ترتیب ساعت بیولوژیکی بدن خود را با الگویی منظم تطبیق می‌دهد، و از به‌هم ریختگی زمانی که منجر به بروز اختلالات خواب می‌شود، جلوگیری می‌شود.

    همانطور که در بالا گفته شد، هرگونه بیماری زمینه‌ای یا همزمان باید درمان شود که شامل نگرانی‌های مربوط به سلامت روحی و جسمی و همچنین مسائل عاطفی و/یا پیامدهای رویدادهای استرس‌زای زندگی می‌شود. داروهایی که ممکن است باعث اختلال در خواب شوند نیز باید تغییر داده شوند. بی خوابی حاد کوتاه مدت است و از یک یا دو شب تا چند هفته یا ماه طول می‌کشد اما در مجموع طول آن کمتر از سه ماه است.

    تکنیک‌های ادراکی و ذهنی – بدنی وجود دارد که به افراد مضطرب کمک می‌کند بخوابند. (۳) یک ساعت پیش از خوابیدن، از تلویزیون، کامپیوتر و موبایل استفاده نکنید؛ زیرا از ترشح هورمون ملاتونین که موجب خواب‌آلودگی فرد می‌شود جلوگیری می‌کند. گر بی‌خوابی مشکل اصلی شماست، امتحان «مدیتیشن» می‌تواند مفید باشد. بعضی از داروها مانند آنهایی که برای درمان سرماخوردگی و آلرژی‌های تنفسی، کنترل فشار خون بالا، بیماری قلبی، بیماری تیروئید، جلوگیری از بارداری، درمان افسردگی و آسم مصرف می‌شوند نیز می‌توانند موجب بی خوابی شوند.

    بعضی از نوزادان با قدم زدن، برخی در ماشین و بعضی ممکن است پس از یک تمرین بدنی، به خوبی بخوابند. لازم است بفهمید که کودک شما در چه حالتی بیشترین آرامش را برای خواب دارد. ۷- نوزاد خود را در زمان خواب آلودگی در رختخواب بگذارید، زیرا این امر به کودک کمک می کند محیط خود را قبل از اینکه به خواب برود بشناسد و قبل از بیدار شدن، تشخیص دهد. قرار دادن آنها در رختخواب پس از خواب، بدان معنی است که آنها در یک محیط ناآشنا بیدار خواهند شد، که خواب آنها را مختل می کند. تعامل با داروهای ضد انعقاد ذکر شده است, NSAID ها, ایبوپروفن, ضد تشنج, ضد دیابتی مواد مخدر, داروهای فشار خون, كافئين, قرص های ضد بارداری, فلووکسامین, داروهای سرکوب کننده ایمنی, و اکیناسه.

    تشخیص و درمان بی‌خوابی

    اختلال خواب یک مشکل شایع و غالبا مزمن برای بیماران مبتلا به سرطان هم در طول دوره درمان سرطان و هم بعد از اتمام دوره درمان می باشد. تا همین اواخر اطلاعات محدودی در این باره وجود داشت اما بررسی های اخیر بیان کننده ارتباط این اختلال چند بعدی با دیگر علائم از جمله افسردگی، درد و خستگی می باشد. علت خواب زیاد در بیماران سرطانی می تواند از خستگی بیش از اندازه باشد.بررسی های زیادی در زمینه خستگی بیش از حد بیماران مبتلا به سرطان در دوره ای که تحت درمان می باشند، صورت گرفته است.

    آلزایمر : علائم و درمان در طب سنتی

    دانه های کنجد منبع مواد معدنی مانند کلسیم، کربوهیدرات ها و ویتامین های گروه ب هستند. 1 قاشق جای خوری دانه خشخاش بخورید، روغن کنجد می تواند قبل مشکل بی خوابی را حل کند. به صورت منظم 1 قاشق چای خوری از دانه خشخاش، پودر نارگیل را به همراه مقدار کمی آب ترکیب کنید تا خمیر شود.

    نه تنها روده شما را محکم و سالم نگه می دارد بلکه به شما در مبارزه با بی خوابی کمک می کند. آیا می توان بدون هیچ دارویی درمان کرد؟ بله، این می تواند ممکن باشد. هر بیمار دارای الزامات متفاوت است و برخی از آنها نیاز به دارو دارند اما اغلب بی خوابی می تواند با رهبری یک سبک زندگی سالم درمان شود. شاید شما نیز گاهی اوقات در طول زندگی با مشکلاتی در زمینه خوابیدن… اتیسم(اوتیسم)باعث اختلال در خواب میشود و به نظر می رسد همین مشکلات خواب ویژگی های اتیسم را افزایش میدهد.

    ارتباط بین خواب و اعتیاد ارتباطی دوطرفه است؛ از یک سو ساز و کارهای اعتیاد و ترک اعتیاد باعث بروز اختلالات خواب می‌شود، از سوی دیگر محرومیت از خواب ناشی از اعتیاد و ترک اعتیاد فرایند درمان را مختل می‌کند. بی‌خوابی عوارضی مانند خلق پایین، تکانشگری و تنظیم هیجانی ضعیف را در پی دارد که احتمال عود اعتیاد را افزایش می‌دهد. گیاه دارویی بابونه همچنین حاوی آنتی‌اکسیدانی است که به کاهش اضطراب، کمک بسیاری می‌کند. علاوه بر این، چای بابونه به‌طور سنتی برای درمان مشکلات گوارشی که نقشی مهم در بی‌ خوابی شبانه دارند نیز به‌کاربرده می‌شود.

    بی خوابی‌های حاد می‌توانند از یک شب تا چند هفته ادامه داشته باشند؛ اما زمانی که شما حداقل سه شب در هفته و به مدت طولانی بی خواب هستید دچار بی خوابی مزمن شده‌اید. به طور مرتب خوردن بلغور جو دوسر برای حل مشکل شما مناسب است همچنین می توانید دو قاشق غذاخوری تخم کتان را در بلغور جو دوسر خود اضافه کنید و آن را در شب مصرف کنید. تحقیقات به دفعات اثبات کرده افرادی که بر اساس یک برنامه منظم ورزش می‌کنند، کیفیت خواب بهتری نسبت به افرادی که هیچ‌گونه تحرکی ندارند برخوردار هستند. بسیاری از کارشناسان معتقدند که یک تمرین و ایروبیک در حد متوسط مثل پیاد‌ه‌روی یا دوچرخه‌سواری می‌تواند برای خواب بهتر بسیار مفید باشد. استفاده از یک یا دو کپسول هر شب قبل خواب به درمان بی‌خوابی کمک می‌کند. در چنین شرایطی، اگر فرد به این الگوی خواب نادرست (مثلا بیدار شدن در نیمه‌شب، یا نوشیدن الکل قبل از خواب جهت فراموش کردن) عادت کند، بی خوابی او ادامه پیدا می‌کند و پتانسیل ایجاد یک مشکل جدی‌تر به وجود می‌آید.

    متخصصین توصیه می‌کنند که طرح رنگی اتاق خواب را به گونه‌ای انتخاب کنید که القاء کننده جوی آرام باشد. محیط اتاق خواب باید به روشی طراحی شود که راحتی و آرامش را القاء کند و عامل‌های مختل کننده خواب را کاهش دهد. زمانبندی مواجهه با نور و پرهیز از منابع نوری غیرضروری در زمان خواب، ساعات روز و شب را مشخص می‌کند. نور تأثیرگذارترین عامل بر ساعت بیولوژیک بدن است که تنظیم برنامه خواب و بیداری را به عهده دارد. فرد دچار بی‌خوابی کسل و بی‌حال از خواب بیدار می‌شود، انگار که اصلاً نخوابیده باشد.

    این روش درمانی برای درمان بی خوابی در کنار درمان اختلال خواب با نوروفیدبک نیز روشی موثر است. به عبارتی دیگر این روش درمانی نیز یکی از روش های تسکین دهنده بی خوابی افراد می باشد که آن ها را از شر بی خوابی رها می کند. در درمان دارویی برای بی خوابی افراد به دو نکته باید اشاره کنیم. نکته اول برای استفاده از این روش این است که حتما باید توسط روان پزشک انجام شود و نکته دوم این است که این روش برای همه ی افراد موثر نیست و اگر هم موثر باشد در بلند مدت کارایی ندارد.

    در یک مطالعه، افرادی که یک ساعت قبل از خواب دو کیوی خوردند، دریافتند که سریع‌تر به خواب می‌روند، بیشتر می‌خوابند و کیفیت خواب بهتری دارند. در اینجا 9 بهترین غذا و نوشیدنی که می توانید قبل از خواب برای بهبود کیفیت خواب خود میل کنید، آورده شده است. بی خوابی به عنوان مشکل مکرر در شروع، حفظ، تثبیت یا کیفیت خواب تعریف می شود که با وجود زمان و فرصت کافی برای خواب رخ می دهد و منجر به نوعی اختلال در طول روز می شود. روش درمان بی خوابی دکتر خیراندیش ‌طور که آلرژی‌ها باعث بی خوابی می‌شوند در داروهایی که برای درمان آلرژی استفاده می‌شود نیز ممکن است مواد شیمیایی باشد که موجب بیخوابی شود. مطالعات نشان می‌دهد تحرک روزانه و تحریک بدن نقش مؤثری در بی خوابی دارد.

    سعی کنید به یک برنامه رادیویی یا پادکست گوش دهید که البته خیلی هم جذاب نباشد تا هوشیار نگه‌تان دارد! اگر دوست دارید زودتر بخوابید، تنفس عمیق شکمی را امتحان کنید.برای تنفس شکمی، دست خود را روی شکم خود قرار دهید تا ۴ بشمارید و تا جایی که می توانید، نفس عمیق بکشید. نفستان را تا ۷ بشمارید و نگه دارید سپس آرام آرام تا شماره ۸ بازدم کنید.