• Mccray Truelsen posted an update 1 year, 11 months ago

    داروی «ونلافاکسین» با نام تجاری «افکسور» هم که داروی ضد افسردگی است و برای درمان اختلال افسردگی، اضطراب فراگیر، اختلال اضطراب اجتماعی یا پانیک تجویز می‌شود، در داروخانه‌ها وجود ندارد». در کودکان و نوجوانان، داروی فلوکستین به دلیل شواهد علمی، موید کارآیی و تحمل پذیری آن، داروی ضدافسردگی موثری است. فلوکستین 20 بارداری، داروی فلوکستین توسط سازمان غذا و داروی ایالات متحده یک داروی طبقة C در نظر گرفته می شود. علاوه بر این، ارتباط بین مصرف فلوکستین در طول سه ماهه اول و افزایش ریسک مالفورماسیون های خفیف جنین در اکثر مطالعه ها مشاهده شده است.

    حتی به خاطر هزینه‌های بالای مشاوره‌های روان‌درمانی امکان استفاده از خدمات رفتاردرمانی در کنار دارودرمانی برایم مقدور نبود، حالا هم امکان دارد کاملا از رفتن پیش روان‌پزشک منصرف شوم…». البته دارو هایی که استفاده می شود معمولا می تواند مزایای بیشتری را نیز برای افراد فراهم آورد. به طور مثال داروی فلوکستین علاوه بر خاصیت هایی مانند ضد افسرگی و … به کاهش قند خون نیز کمک می کند. نکته ی قابل توجه این است که علاوه بر کشیدن سیگار، قرار گرفتن در معرض دود سیگار نیز می تواند باعث افزایش خطر ابتلا به بیماری دیابت شود. بنابراین اگر سیگار و یا سایر دخانیات را مصرف می کنید بهتر است که مصرف آن ها را کاهش داده و یا در صورت امکان آن را ترک کنید.

    مصرف فلوکستین اگرهمراه با برخی ازداروها باشد، ممکن است باعث یک بیماری جدی بنام سندرم سروونین شود. پس ازچند هفته پزشک ممکن است دوزدارو را به یک عدد کپسول 90 میلی گرمی درهفته تغییردهد. همچنین تعداد دفعاتی که درطول روز دارو مصرف می کنید و فاصله بین دوزهای دارویی و همچنین مدت زمان مصرف داروبستگی به بیماری شما دارد. اگرچه بعضی ازداروها نباید با یکدیگرمصرف بشوند، اما گاهی اوقات لازم است دو دارو همزمان استفاده شوند حتی اگرتداخل دارویی داشته باشند. درچنین مواردی ممکن است پزشک دوزدارو را عوض کند و یا سایراقدامات احتیاطی لازم را به عمل آورد.

    اقدام به خودکشی و خطر بروز رفتارهای تهاجمی در بیمارانی که با کپسول پاروکستین ۲۰ درمان می‌شده‌اند [و به شکایت علیه سازنده این دارو انجامیده] باعث نگرانی‌هایی در مورد تجویز این دارو شده‌است. آکادمی روانپزشکی کودک و نوجوان امریکا ارزیابی و درمان چند رشته ای را برای کودکان مبتلا به طیف اتیسمتوصیه می کند از جمله مداخلات اموزشی ،مداخلات ارتباطی،مداخلات رفتاری فشرده و انفرادی و دارو درمانی. قطع ناگهانی این داروها می تواند به سندروم محرومیت از دارو منجر شود.

    تنها روان‌پزشک شما می‌تواند تشخیص دهد که چه مدت نیاز به این دارو دارید. قطع سرخود فلوکستین می‌تواند اضطرابی که قبل از مصرف دارو داشتید را تشدید کند. معمولاً فلوکستین روی یک بار در صبح و یا دوبار در صبح و ظهر باید مصرف شود. ولی ممکن است طبق تشخیص پزشک یک روز در میان و یا روزهای خاصی در هر ماه نیز استفاده شود.

    در ادامه ی مطلب به برخی از عوارض عدم درمان بیماری دیابت اشاره می کنیم. داروی فلوکستین به صورت شربط تا حدودی حاوی الکل بوده و افراد مبتلا به دیابت و یا بیماری های کبدی باید برای دوز مصرف حتما به دستور پزشک خود توجه کنند. فلوکستین امروزه به یکی از پر کاربرد ترین دارو ها تبدیل شده است و اثراتی مانند کاهش اشتها برای کاهش وزن و همچنین افزایش سطح انرژی بدن برای عدم خواب آلودگی و … می توان برای آن برشمرد. همچنین این دارو در افزایش خلق و روحیه ی بیماران مبتلا به افسردگی و … به کار می رود. داروی فلوکستین یک مهارکننده انتخابی بازجذب سروتونین است و باعث مهار بازجذب نوراپی نفرین و دوپامین در میزان های درمانی نمی شود. با این حال، باعث تاخیر در بازجذب سروتونین شده و منجر به پایداری طولانی تر سروتونین بعد از آزاد شدن می گردد.

    فرد بیمار و همچنین دوستان و اعضای خانواده وی کاملا منزوی می شوند. اگربا مشکلات دیگری دررابطه با مصرف این دارو مواجه شدید با پزشک خود مشورت و بررسی کنید. این دارو ممکن است باعث بی حالی شود و یا برروی قدرت فکر و یا کنترل عضلات تأثیرگذارباشد.

    داروهای ضد روان پریشی، داروهای ضد افسردگی و تثبیت کننده های خلق، داروهای رایجی هستند که بیشترین پتانسیل را برای افزایش وزن دارند. همه 12 داروی ضد افسردگی پیشرو، از جمله فلوکستین (پروزاک)، سرترالین (زولوفت) و اسیتالوپرام (لکساپرو)، احتمال افزایش وزن را افزایش می دهند. فلوکستین هیدروکلراید یک داروی ضد افسردگی انتخابی سروتونین است که برای درمان اختلالات عمده افسردگی ، از جمله مبتلایان به اضطراب همزمان ، تأیید شده است.

    افزایش ۳۰ تا ۳۶ درصدی نقایص مادرزادی قلب در بین کودکانی که مادران آن ها در طول بارداری فلوکستین دریافت کرده اند وجود دارد و داروی مصرف فلوکستین در سه ماهه اول با افزایش ۳۸ تا ۶۵ درصدی نقایص دیواره قلب ارتباط داده شده است. براساس سازمان جهانی غذا و دارو، نوزادانی که در اواخر بارداری، مادرانشان داروهای مهار کننده بازجذب سروتونین SSRI دریافت کرده اند، ممکن است افزایش در فشار خون عروق پایدار ریوی در نوزاد داشته باشند. داده های محدودی از این ریسک پشتیبانی می کنند، اما کلا به پزشکان توصیه شده است که کاهش تدریجی داروهای مهار کننده بازجذب سروتونین SSRI هایی همچون فلوکستین را در طول سه ماهه سوم در نظر بگیرند. داروی فلوکستین نیز طبق بعضی از مقاله های علمی به نظر در اختلال اضطراب اجتماعی نیز موثر است. یک داروعلاوه براثرات مورد نیازممکن است عوارض ناخواسته ای هم داشته باشد.