• Niemann Hoffman posted an update 11 months, 1 week ago

    عمدتا ما از لیزرهای نسل 3 و 4 و از انواع COLD LASER در فیزیوراپی استفاده می کنیم . انواع کم توان لیزر در فیزیوتراپی عمدتا برای درمان موارد سطحی مانند مشکلات انگشت و ارنج استفاده می شود . اما برای اینکه به بافت های عمقی تر دستیابی کنیم باید از لیزرهای پرتوان و توان ها و طول موج های خاص استفاده کنیم. لیزرهای متعددی در کلنیک پیشگام وجود دارد که بستگی به شرایط و ناحیه مشکل بیمار نوع لیزر مشخص شده و توسط متخصصین طب فیزیکی کلنیک دوز اشعه ها مشخص شده و توسط فیزیوتراپ ها درمان انجام می شود.

    • هنگامی که مطالعات عوارض جانبی را پیدا می‌کنند، جزئی و مشابه عوارض جانبی دارونما هستند.
    • با توجه به همین موارد است که این شیوه درمانی، به یکی از محبوب‌ترین‌ها برای از بین بردن درد زانو تبدیل شده‌اند.
    • لیزردرمانی می تواند در کنار این درمان ها مؤثر باشد، بنابراین تلاش با لیزردرمانی به معنای چشم پوشی از گزینه های دیگر نیست.
    • اگر چه درد نداشتن در حین درمان مزیت بسیار مهمی به حساب می آید، اما تنها مزیت لیزر تراپی زانو به حساب نمی آید.
    • مزایای بسیاری برای به کارگیری این شیوه درمانی تعریف می‌شود که از جمله آن‌ها می‌توان به همین بحث تقویت سلول‌ها و بافت‌ها و درنتیجه ترمیم سریع بافت اشاره نمود.
    • توجه داشته باشید که لیزر تراپی برای کاهش درد در دیگر قسمت های بدن هم به کار می رود و طرفداران بسیاری هم دارد، اما لازم به ذکر است که کاهش درد تنها کاربرد لیزر تراپی نیست و کاربردهای دیگری هم دارد که در ادامه آن را شرح خواهیم داد.

    اکثر مطالعات هیچ‌گونه عوارض جانبی را برای درمان با لیزر سرد گزارش نداده‌اند. در مطالعاتی هم که عوارض جانبی یافت شده است، عوارض خفیف و مشابه عوارض جانبی دارونماها بوده است؛ چون لیزرهای مورد استفاده سرد هستند و نسبت به دیگر لیزرهای درمانی توان کمتری دارند، بعید است مشکلاتی جدی را برای سلامتی ایجاد کنند. بااین‌حال ممکن است پرتو لیزر به درستی روی موضع مورد نظر تابانده نشود، باعث ایجاد سوختگی‌های شدید، خونریزی از کوریوکاپیلاریس (لایه مویرگی کوروئید)، آسیب دیدن ماکولا و دیگر ساختارهای چشمی و پارگی غشای بروخ شود. درمان با لیزر گرم نیز عموماً روش ایمنی محسوب می‌شود، بااین‌حال احتمال بروز عوارض جانبی وجود دارد. لیزرهای پرتوان اثرات درمانی بیشتری دارند که برای فیزیوتراپی زانو دستگاه را روی نقاطی که درد احساس می شود قرار می دهند لیزر به ترمیم بافت ها کمک می کند و ترمیم را به شکل سریع تری انجام می دهد.

    ساختار زانو پیچیده است و شامل استخوان‌های مفصل (فیبولا، فیمور و تیبیا)، کشکک زانو (پاتلا)، رباط‌ها، غضروف (مینیسک) و تاندون‌ها می‌شود. درد ممکن است از هر یک از این قسمت‌ها شروع شود که در نهایت باعث احساس درد در زانو می‌شود. امروزه درد زانو یک مشکل شایع است که ممکن است به دلایل مختلفی ایجاد شود.

    با این حال، برخی از مطالعات نشان می‌دهد که می‌تواند درد، از جمله درد زانو را کاهش دهد. چه داروهای مسکن یا داروهای دیگر مصرف کنیم، آنها همیشه عوارض جانبی دارند. درحالی‌که لیزر درمانی با کمترین عوارض جانبی گزارش شده، درد ما را تسکین می‌دهد. اخیراً یک مطالعه کوچک با ۷ شرکت کننده نشان داد که لیزر درمانی سرد برای افرادی که دچار درد در تاندونهای آشیل هستند فواید ضد التهابی و تسکین دهندگی درد دارد. یک مطالعه مروری از ۸۸ آزمایش تصادفی کنترل شده نشان داد که لیزر درمانی می تواند به کاهش درد کمک کند اما نویسندگان این مقاله متوجه شدند که این مطالعات دارای اشکال بوده اند، بنابراین باید در پذیرش این نتایج احتیاط کرد. برای اینکه بدانید لیزر درمانی چگونه کار می کند وچه افرادی نباید از آن استفاده کنند و چند نکته دیگر را در مورد نحوه کنترل درد زانو یاد بگیرید به خواندن ادامه دهید.

    از این میان لیزر پرتوان از موثرترین روشهای ترمیم و بازسازی بافتهای مفصلی و عضلانی بدن محسوب میشود. لیزر درمانی می تواند با سایر روش های درمانی مانند کشش مناسب، حرکات اصلاحی و استراحت ترکیب شده تا منجر به بهبود تحرک و تسکین درد زانو شود. مهم تر از همه، این که در این روش نیاز به داروهای ضد التهابی و مسکن نیست. تیم متخصص تعویض مفصل زانو و بهترین متخصص ارتوپد موجود در کلینیک، پس از انجام آزمایش های لازم جهت تشخیص نوع درمان اعم از جراحی یا درمان توسط دارو، فیزیوتراپی و …، در صورت نیاز زمینه لازم جراحی را فراهم خواهند کرد و تا اتمام بهبودی بیماران را تحت نظر خواهند داشت. تمیریناتی که در فیزیوتراپی زانو انجام می شود یکی از مهم ترین کارهایی است که می تواند در روند بهبود درد زانو تاثیر گذار باشد. در این قسمت، باید به این موضوع اشاره داشته باشیم که عوامل دیگری هم بر روی قیمت و هزینه لیزر ترایپ زانو تاثیر می گذارند، به عنوان مثال این که چه کسی لیزر تراپی را انجام می دهد، اهمیت بسیار بالایی در قیمت نهایی دارد.

    فردی که به زانو درد دچار است قادر به انجام بسیاری از فعالیتهای پیشین نیست و ناخواسته دچار کم تحرکی و یا بی تحرکی میشود. کاهش میزان تحرک علاوه بر کاهش استقلال فردی بیمار، ریسک مشکلات بعدی را افزایش میدهد. اضافه وزن، کاهش تعادل، ضعف عضلات و دردهای جدید مفصلی و عضلانی از عوارض ثانویه آن به شمار میروند. راه نرفتن و یا کم راه رفتن میتواند از فاکتورهای اصلی مشکلات قلبی عروقی نیز باشد. لیزردرمانی به عنوان لیزردرمانی سرد، لیزردرمانی کلاس 3 یا لیزردرمانی سطح پایین نیز شناخته می شود.

    توجه داشته باشيد كه در مطالب بالا اين موضوع را شرح داديم كه درمان با ليزر پر توان به زمان كمتري نياز دارد. در مطالب بالا به این موضوع اشاره کردیم که در گذشته از لیزر پر توان فقط برای عمل های جراحی استفاده می شد و دیگر کاربردهای لیزر تراپی با لیزر کم توان صورت می گرفت. لازم به ذکر است که در اصطلاح پزشکی به لیزر کم توان، لیزر سرد هم می گویند و این دو دقیقا یک معنی را دارند.

    درمان زانو درد با لیزر

    یکی از مهم ترین وظیفه های دستگاه عصبی بدن انسان این است که سیگنال های مربوط به درد را جابه جا کنند. توضیح بیشتر در رابطه با این موضوع خارج از هدف اصلی این مطلب می باشد و مجالی برای شرح آن وجود ندارد. مزایای بسیاری برای به کارگیری این شیوه درمانی تعریف می‌شود که از جمله آن‌ها می‌توان به همین بحث تقویت سلول‌ها و بافت‌ها و درنتیجه ترمیم سریع بافت اشاره نمود. لیزر درمانی زانو چیست روند درمانی نیازی به دوره نقاهت ندارد و بیمار می‌تواند فعالیت بدنی خود را بلافاصله بعد از درمان آغاز کند. به همین دلیل نسبت به جراحی و درمان‌های سنگین، بهتر است و می‌تواند امیدوارکننده‌تر باشد. لیزردرمانی به عنوان لیزردرمانی سرد، لیزردرمانی کلاس 3 یا لیزردرمانی سطح پایین نیز شناخته می‌شود.

    مرکزی که لیزر تراپی زانو در آن انجام می شود چه تاثیری بر روی قیمت نهایی لیزر تراپی زانو دارد؟

    زمانی که امواج لیزر سطح پایین به عمق پوست نفوذ می کنند، پاسخ ایمنی خون فرد را به سطح بهینه می رسانند. این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .

    از دیگر مزیت های مهم و اساسی لیزر تراپی زانو می توان به این مورد اشاره کرد که در این روش درمان نتیجه نهایی رضایت بخش و مثبت است. در بسیاری از مواقع شاهد این هستیم که افراد مختلف روش هایی را برای درمان درد زانو دنبال کرده اند و در پایان دوره درمان هیچ نتیجه خاصی حاصل نشده است، توجه داشته باشید که در روش لیزر تراپی زانو این حالت وجود ندارد، یعنی در انتها با نتیجه رضایت بخش مواجه خواهید شد. یکی از مهم ترین مزیت های لیزر تراپی زانو این است که شخص دردی را تحمل نخواهد کرد.

    از روش لیزردرمانی برای بیماری های پوستی، عضله، رباط، تاندون, عصب، غضروف و استخوان های آسیب دیده استفاده می شود که یک روش درمانی مفید می باشد. اگر چه درد نداشتن در حین درمان مزیت بسیار مهمی به حساب می آید، اما تنها مزیت لیزر تراپی زانو به حساب نمی آید. عوارض جانبی در مورد لیزر تراپی، به مراتب پایین‌تر از هر شیوه درمانی دیگری است. احتمال بروز عوارض در صورت انجام صحیح و اصولی آن، وجود ندارد و افراد می‌توانند با خیال راحت به درمان بپردازند. در نتیجه با افزایش سوخت و ساز سلول‌ها، ترمیم بافت‌های آسیب دیده تسریع می‌یابد. در این حالت، عامل درد که ممکن است یکی از آسیب‌های بافتی باشد، حذف می‌شود.

    یکی از مهم ترین تفاوت هایی که لیزر و نور دارند این است که طول موج های نور قابل تغییر نیستند، این در حالی است که طول موج های لیزر قابلیت تنظیم شدن دارند. داروها جزء پرمصرف‌ترین محصولاتی هستند که در روند درمان مورد استفاده قرار می‌گیرند. این مواد به سبب شیمیایی بودن، می‌توانند عوارض بسیاری را با خود به همراه آورند! در روند فیزیوتراپی زانو با لیزر، هیچ احتیاجی به مصرف دارو و مسکن نیست.

    مشخصات فنی دستگاه

    لیزردرمانی سرد نشان داده است که درد زانو خفیف تا متوسط را تسکین می‌دهد، همچنین حساسیت به فشار و انعطاف‌پذیری مفصل را بهبود می‌بخشد. در طول درمان، پزشک دستگاه لیزر سرد را مستقیماً روی پوست زانو نشانه می‌گیرد. یا پوست را لمس می‌کند یا خیلی به آن نزدیک می‌شود.این دستگاه یک پالس نور سریع به زانو می‌فرستد که از 30 تا 60 ثانیه طول می‌کشد. لیزردرمانی نسبتاً جدید است و محققان هنوز نمی‌دانند که آیا این روش خطرات طولانی مدتی دارد یا خیر. اکثر مطالعات به بررسی اثرات کوتاه مدت پرداخته‌اند، بنابراین ممکن است لیزردرمانی بتواند عوارض جانبی طولانی مدتی را ایجاد کند که هنوز مشخص نشده است. لیزردرمانی یک درمان جایگزین برای برخی از انواع درد است، مانند دردهایی که اغلب در زانو ایجاد می‌شود.

    تحقیقات اندکی نشان داده است که لیزردرمانی باعث تسکین طولانی مدت درد می شود. برای افرادی که به دنبال تسکین مقرون به صرفه هستند، اغلب گزینه های بهتری وجود دارد، از جمله درمان علل زمینه ای درد، مانند آرتریت روماتوئید. زانو درد ممکن است دلایل متفاوت و متعددی از آسیب‌دیدگی گرفته تا مشکلات مکانیکی و ابتلا به انواع آرتروزها داشته باشد.