• Termansen Klemmensen posted an update 1 year, 7 months ago

    تاثیر کاردرمانی در کودکان

    در این مقاله به معرفی کار درمانی، تاریخچه و اهداف آن و با حوزه فعالیت‌ها و عملکرد کاردرمانان و افراد نیازمند خدمات کاردرمانی آشنا خواهیم شد. وبسایت توان درمان در سال 1396 با هدف ارائه بهترین خدمات توانبخشی و درمانی در سراسر کشور تاسیس شده است. فعالیت تیم توان درمان در حیطه گفتاردرمانی، کاردرمانی، اعضای مصنوعی، فیزیوتراپی، روانشناسی و مشاوره، مددکاری اجتماعی می باشد.

    استرالیا در سال های اخیر یکی از بهترین مقاصد مهاجرت کاری متخصصان رشته های مرتبط با نظام سلامت و سیستم بهداشت و درمان به شمار می رفته و به عنوان مثال عده زیادی این کشور را بهترین کشور برای مهاجرت پزشکان، پرستاران، داروسازان و دندانپزشکان به شمار می آورند. البته فارغ التحصیلان دانشگاه های نیوزلند استثنا هستند و مدارکشان بدون نیاز به معادل سازی در کشور استرالیا مورد تایید است. متقاضیان مهاجرت کارشناس کار درمانی به استرالیا، باید مدارک تحصیلی و سوابق کاری خود را برای ارگان بررسی کننده مدارک در نظام سلامت این کشور ارسال نمایند و در صورت لزوم در آزمون معادل سازی شرکت نموده و دوره های آکادمیک ارائه شده را نیز بگذرانند. در این صورت می توانند به عنوان یک کارشناس کار درمانی در کشور استرالیا به کار مشغول شده و از شرایط درآمدی مناسب برخوردار شوند. از اصلی ‌ترین مزایایی که موجب شده اشتیاق به مهاجرت کارشناس کار درمانی به استرالیا سال به سال روبه افزایش باشد، امکان اخذ اقامت دائم این کشور مهاجر پذیر است. کشور مهاجرپذیر کانادا سالهاست در میان مردم در سراسر دنیا به عنوان یکی از اصلی ترین مقاصد مهاجرت و به ویژه مهاجرت کاری شناخته می شود.

    با استفاده از مقالات زیر، می تونید تا حد زیادی با رشته های پزشکی دانشگاهی آشنا بشید. یک فیزیوتراپیست ممکن است با استفاده از انواع تمرینات، حرکات کششی یا سایر فعالیت‌های بدنی این کار را انجام دهد. کار درمانی مشهد ای از این کار تقسیم کارها به مراحل ساده تر است – چیزی که بسیار مهم است زیرا بیشتر کودکان دارای کمبود توجه ( کم توجه) مشکل دارند که از کجا و چگونه شروع به کار کنند. در این زمان، بیماران مذکور نمی‌توانند کارهای عادی و روزانه خودشان را انجام دهند. کار درمانگر، شخصی است که با مهارت‌های مختلف، سعی می‌کند که مراجعه کننده ها را به استقلال فکری و عملی برساند.

    توانبخشی شناختی اتیسم بیش فعالی اختلال یادگیری کندی حرکتی ،فلج‌مغزی،سکته مغزی،… کلنیک کاردرمانی با مدیریت خانم رحمانی ،سابقه ی ۲۱ سال کار با کودکان طیف اوتیسم ،تاخیر رشدی ،بیش فعال… هدف ما ارائه خدمات کاملا علمی و تخصصی است، لذا پرسنل را جهت آموزش به کنگره های خارجی و داخلی اعزام نمودیم و در گام دوم با دعوت از متخصصین فیزیوتراپی تیم درمان را تکمیل نمودیم. افرادی که قبل از سال 2007 گواهینامه خود را گرفته اند جزو اولین کاردرمانگران هستند. تفاوت کلیدی آنها این است که کاردرمانی بیشتر بر بهبود فعالیت های روزانه تمرکز دارد اما فیزیوتراپی بیشتر بر بهبود های خاص حرکات بدن تمرکز دارد.

    در افراد مسن به دلیل مشکلات جسمی که پیدا میکنند امکان زمین خوردگی آنها بسیار بالا میرود واین امر میتواند باعث شکستگی وایجاد زخم هایی در بدن سالمند شود. علی الخصوص سالمندانی که دچار پوکی استخوان هستند کار درمانی در سالمندان باعث میشود سالمندان بتوانند مهارت های تعادل یافتن را دراو تقویت کند و از افتادن سالمند جلوگیری کند. با یک متخصص درمانی بنام یک کاردرمانگر آشنا می شوید که می تواند روش هایی را برای تغییر و اصلاح حرکات ارائه دهد تا بتوانید در صورت وجود مشکل از عهده کارهای روزمره بربیایید، از خود یا خانه تان مراقبت کنید، ورزش کنید یا فعال باشید. مشاوره های لازم به شما داده می شود تا از پروسه درمان و درمانگر خود اطمینان حاصل کنید .برنامه درمانی شما بر حسب خواسته شما، ارزیابی‌های درمانگر و نظر پزشک شما انجام خواهد شد.‌ زمانبندی جلسات با توجه به شرایط معین می شود. بهترین زمان درمان، با توجه به وضعیت بیمار تعیین خواهد شد و درمانگران مجرب ما در زمان مقرر در محل حضور می یابند.

    آیا والدین می توانند در جلسه کاردرمانی کودک خود حضور داشته باشند؟

    در اینجا فقط به چند مزیت کاردرمانی اشاره کردیم، مطمئن باشید که تعداد زیادی از مزایای مثبت دیگر نیز وجود دارد که کاردرمانی می تواند برای شما و عزیزانتان به ارمغان بیاورد. مهارت‌های حرکتی خود را توسعه دهند تا بتوانند اسباب‌بازی‌هایی خود را در دست بگیرند و رها کنند و مهارت‌های دست خط خوب یا کار با رایانه را رشد دهند. پس از مراجعه، در نظرسنجی کیفیت درمان پذیرش24 شرکت کنید تا با کمک شما بقیه مراجعین، برای انتخاب درمانگر خود انتخاب آگاهانه تری داشته باشند. هدفم از راه اندازی سایت، آموزش هنر و مهارت های لازم برای پارسی زبانان عزیز در سراسر دنیاست.

    ● والدین کودک را برای انجام بعضی امور که کودک رغبت ندارد، تحت فشار قرار می دهند. در صورتی که انجام این بازی با تشویق و اهدا کادو همراه باشد، انگیزه کودک افزایش می یابد که نتیجه آن عملکرد نیز بهتر بود. چنان چه تصاویر منتخب دارای مفاهیم جذاب و قابل درک باشند، کودک رغبت بیشتری برای انجام آن دارد و اثرگذاری آن دو چندان خواهد شد.

    قبل از اینکه به بخش توضیحات رشته بعد از فراغت از تحصیل برسیم دوست دارم در مورد دروس این رشته در دانشگاه و وضعیت آموزش این رشته در کشور بپردازم. هماهنگی چشم و دست را بهبود بخشند تا آنها بتوانند بازی کنند و مهارت های مورد نیاز مدرسه مانند ضربه زدن به توپ و یادداشت کردن از روی تخته سیاه را انجام دهند. دمای محیط را تنظیم کنید،تمرین های درمانی معمولا باعث بالا رفتن دما و ضربان قلب کودک می شوند. با اولین مراجعه، شما وارد چرخه درمان با پذیرش24 شده اید و در کنار سایر مراجعین، به هزاران متخصص آنلاین پذیرش24 برای پیگیری درمان خود دسترسی دارید. وقتی آنها متوجه شوند که با چه مسائلی روبرو هستید، برای تغییر مثبت اوضاع برنامه ریزی می کنند.

    هر آنچه لازم است در مورد رشته کاردرمانی بدانید را در مقاله رشته کاردرمانی و انتخاب آن به عنوان شغل آینده بشنوید

    با تمرین نحوه مدیریت اضطراب و خشم، رفتارهای مثبت و مهارت های اجتماعی را بیاموزند. در زمان مقرر به پزشک مراجعه کنید و اطلاعات نوبت دریافتی را به منشی و پزشک ارایه کنید. در صورت لزوم، برای آن ها کار مناسب پیدا می کنند تا احساس مفید بودن داشته باشند. اما نکته مهم این است که توانبخشی باید حتما به صورت منظم ، فشرده برگزار شود تا تاثیرگذار واقع شود.

    در بخش از درمان در منزل قصد داریم تا بیشتر با کاردرمانی و انواع ان اشنا شویم . آیا کودک شما در به خاطر سپردن شکل کلمات مشکل دارد؟ نمی تواند اسم خود را بنویسد؟ نامرتب، ناخوانا و با فاصله کلمات را درج می کند؟ اگر پاسخ شما به چنین پرسش‌هایی، مثبت است احتمال وجود اختلال نوشتن در کودک شما، پررنگ است. دیسگرافیا، یک اختلال جزئی در فرآیند نوشتن بوده که با فقدان کارکردهای ذهنی درگیر… دیسلکسیا یا نارساخوانی، از اختلالات یادگیری بوده که توانمندی خواندن را مختل می‌کند. از مهمترین شواهد گروه درگیر، باید اشتباهات زیاد در زمان روخوانی را اشاره کرد به نحوی که اغلب زمان زیادی را برای درک مطلب نیاز دارند. معمولا از نظر هوش، چندان ضعفی مشاهده نمی شود اما باید ماهیت عصبی زیستی را پذیرفت….

    رشته‌های علوم تجربی همانطور که از اسمشان پیداست بسیاری از اعتبارشان به دنبال تجربه و مطالعه و تحقیق در حین تجربه به دست می‌اید. من خودم به واسطه داشتن یک برادر cpبا این رشته آشنا شدم و به نظرم این رشته برای کسی که دور انداز و آشنایی خوبی با این رشته داشته باشه بستر مناسبی برای موفقیته. همانطور که با یک فعالیت تطابق پیدا می‌کنید، می‌توانید به مرحله بعدی بروید و در نهایت به هدف خود برسید.

    ● می توان به طور غیر مستقیم و با کمک جملاتی مانند “اگر تونستی گریه نکنی می تونی بیای بغلم و بعد اینکه غذا خوردیم، می ریم بازی کنیم” سبب توقف رفتار های نامناسب شد. ● بهتر است در مواردی که کودک این قبیل رفتار ها را بروز می دهد، والدین بدون توجه محیط را ترک کنند. در صورت مواجهه با چنین رفتار هایی والدین باید تمام تلاش خود را برای خونسردی و حفظ آرامش انجام دهند زیرا بسیاری از این حرکات از لجبازی کودک سر چشمه می گیرند.

    بین سال‌های ۱۹۱۷ و ۱۹۲۰ حدود ۱۴۸۰۰۰ مجروح در بیمارستان‌ها جای گرفتند که این آمار تعداد مجروحان خارج از کشور را شامل نمی‌شود. تأکید حرفه از ایجاد رضایتمندی روحی نوع‌دوستانهٔ زمان جنگ، به ایجاد رضایتمندی مالی، تخصصی و شخصی از طریق درمان، تغییر یافت. به منظور خوشایند کردن جلسات درمانی، تمرینات، مثل برنامه‌های آموزشی، استاندارد شدند. معیارهای ایجادشده و انجمن کاردرمانی آمریکا از استخدام دائمی و شرایط کاری منصفانه طرفداری کردند. بطور خلاصه تمامی افرادی که به علّت مشکل یا مشکلاتی لازم است تحت درمان قرار گیرند تا به استقلال در عملکردهای مورد نظر برسند، تحت این روش درمانی قرار می‌گیرند.

    یکی از مهمترین خدماتی که به صورت پیشرفته در کلینیک کاردمانی یادمان ارائه می شود خدمات کاردرمانی است. همچنین می تواند به کودکان مبتلا به نقص هنگام تولد، ADHD، آرتروز در نوجوانان، اوتیسم یا صدمات شدید و یا سوختگی کمک کند. احتمال دارد به شما گفته شود مبلمان را جابجا کرده یا از وسیله کمکی مانند یک عصا یا دست گیره کمک بگیرید. آن ها می توانند به بیمار نشان دهند که چگونه کارهای روزانه را بهتر انجام دهد. سپس آن ها برنامه ای برای بهبود روش انجام فعالیت ها برای آسان تر یا کاهش درد در انجامشان، ارائه می دهند.

    کاردرمانی بخش جدایی ناپذیر از برنامه درمانی کلی بیمار فلج مغزی است. هدف از مداخلات کاردرمانی، ارتقا توانایی فرد در انجام فعالیت های روزانه به شکلی است که باعث افزایش کیفیت زندگی آن ها شود. در طول فرآیند کاردرمانی یک درمانگر آموزش دیده فرد را برای پذیرش، سازگاری، جبران و بهره وری از حداکثر عمکرد راهنمایی می کند. در کنار تمام اینها نمی توان از نقش سیستم پشتیبانی و محیط خانه برای شتابدهی به فرآیند کاردرمانی غافل شد. منظور از کاردرمانی انجام کارها و فعالیت هایی به صورت هدفمند برای درمان افراد است. به همین منظور کاردرمانی به وجود آمده است تا به افرادی که نیاز دارند کمک کرده و توانایی آن ها را بالا ببرد.

    اما تعداد از داوطلبین کنکور تجربی هستند که روحیه کار های مددکاری و خدمات رسانی بیشتری دارند، که این افراد به سراغ رشته کاردرمانی می روند. در واقع این افراد به بهبود روند فعالیت های روزانه فرد کمک بسزایی می کنند. به مجموعه فعالیت هایی که ذهن، جسم و روان افراد را تقویت میکند به خصوص سالمندانی را که بتوانند فعالیت های روزانه خود را انجام دهند کار درمانی گفته میشود. سالمندان با افزایش سن وعدم توانایی که در انجام کارهای خود پیدا میکنند دچار نا امیدی وشرمندگی میشوند اما کاردرمانی در سالمندان باعث میشود این حس از آنها دور شود وآنها بتوانند با تقویت جسم و روان خود به انجام کارهایشان بپردازند.

    در حالی که آنها نیاز دارند که بتوانند کار خود را انجام دهند، لازم است توانایی شرکت در سایر فعالیت‌هایی که موجب لذت و سرگرمی آنها می‌شود را نیز به دست آورند. محیط کار معمول برای کاردرمانان حرفه‌ای که متخصص در زمینه کودکان و نوجوانان هستند ممکن است شامل بیمارستان و کلینیک و یا مدارس و محیط‌های آموزشی محلی متفاوت باشد. کاردرمانی یا آکیوپیشنال تراپی یا به زبان فرانسوی ارگوتراپی (Ergothérapie) علمی است که با استفاده از تکنیک های گوناگون به درمان اختلالات جسمی و روانی در تمامی مقاطع سنی میپردازد.

    مجموعه این عوامل می تواند باعث بروز مشکلاتی دیگر از جمله از دست دادن اعتماد به نفس و افسردگی در فرد شود. هدف اصلی کاردرمانی افزایش کارآمدی فرد در زندگی و رسیدن به استقلال در انجام امور است. این هدف نیازمند تلاش های تخصصی گروهی است و با کمک سایر اعضای تیم توانبخشی مثل فیزیوتراپیست، گفتاردرمانگر، بینایی سنج، شنوایی سنج و تیم درمان مثل پزشک، روانشناس، پرستار و … انجام می شود.

    کاردرمانی چیست و چگونه انجام میشود؟

    گروه سنی مراجعین کار درمانی طیف وسیعی از سنین نوزادی تا سنین کهنسالی را شامل می‌شود. ممکن است برخی کودکان با IEP در گروه‎های کوچک یا بصورت انفرادی تحت کاردرمانی قرار گیرند. همچنین ممکن است در کاردرمانی از کار سنگین استفاده شود و به کودکانی کمک می‎کند که در جستجوی درون‎داد حسی خاصی هستند یا می‎خواهند از درون‎داد حسی خاصی پرهیز کنند. غالباً کودکانی که با چالش‎های خاصی مواجه می‎شوند نیازمند کاردرمانی هستند.

    این حرفه تغییر بزرگی در زندگی افراد (پیر و جوان) ایجاد میکند ، زیرا به بیماران در تدوین استراتژی های عملی کمک کرده و به آنها استقلال می دهد تا کارهایی را که می خواهند انجام دهند، و همینطور یاد می گیرند که چگونه با انرژی منفی جسم و روان خود مقابله کنند. شغل کاردرمانی جدا از قضیه مالی، حتما احساس رضایت فوق العاده زیادی را در شما ایجاد خواهد کرد. شما به افرادی که دچار بیماری روحی و جسمی هستند، زندگی و شور و شوق دوباره هدیه می کنید. کاردرمانگرها می توانند در زمینه های مختلفی مانند بهداشت روان ، مغز و اعصاب، توانبخشی و مراقبت های اجتماعی کار کنند.

    کاربرد اختصاصی حرکات یا انقباض عضلات بدن برای افزایش حداکثر عملکرد عضلانی مهم ترین اصل در تمرینات کاردرمانی است. این درمان به شکل نشان دادن هنر و کارهای دستی و انجام بازی های کاردمانی توسط درمانگر انجام میشود . رفتارهای غیرعادی که به صورت تکراری ناگهان، غیر ارادی و نامنظم در فرد روی می دهد را تیک عصبی می گویند.

    هدف نهایی خدمات کاردرمانی استقلال افراد در محیط زندگی خودشان می‌باشد. لذا کاردرمانگران تمام تلاش خود را می‌کنند تا با انتخاب بهترین روش های درمانی و محیط درمانی مناسب بیشترین کمک را به مراجعین و خانواده آن ها کنند. انجام خدمات کاردرمانی در محیط منزل و به صورت درمان در منزل یکی از روش هایی است که امروزه به دلیل بازدهی بالای درمانی، سهولت در دسترسی و آرامش خانواده و مراجعین بسیار پرکاربرد می‌باشد. توان هاب به عنوان تخصصی ترین مجموعه ارائه دهنده خدمات توانبخشی، خدمات کاردرمانی خود را به صورت آنلاین و حضوری به مراجعین ارائه می‌دهد. مهارت بالای درمانگران، ارائه تخصصی خدمات کاردرمانی، مشاوره تخصصی، پشتیبانی در تمام طول درمان و ده ها ویژگی دیگر باعث شده تا توان هاب را به عنوان پیشرو در خدمات نوین توانبخشی، بتواند خدمات کاردرمانی را به مراجعین خود ارائه دهد.